سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

افتتاح سیستم پرداخت الکترونیکی جرایم

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب: 393762
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه طرح زمستانی از نیمه دوم آذر آغاز می‌شود، داشتن تجهیزات ایمنی به خصوص زنجیر چرخ، رعایت فاصله طولی در معابر و تبدیل سرعت مجاز به سرعت مطمئنه را از جمله موارد لازم برای رانندگی ایمن مطرح کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در نشست خبری پیرامون تمهیدات ترافیکی و طرح زمستانی اظهارداشت: طرح زمستانی در جاده‌های کشور از نیمه دوم آذر آغاز می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تصریح کرد: در این طرح داشتن تجهیزات ایمنی و زمستانی از جمله زنجیر چرخ، رعایت فاصله طولی در معابر، تبدیل سرعت مجاز به سرعت مطمئنه از جمله برنامه‌های راهور ناجا است؛ همچنین سبقت و سرعت های غیر مجاز نیز در دستور کار ماموران راهنمایی و رانندگی قرار گرفته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: متاسفانه هر وقت بارندگی در سطح شهر یا جاده‌ها دیده می‌شود، تصادفات افزایش می‌یابد که دلیلش لغزندگی، سر خوردگی و عدم کنترل خودروست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به اجرایی شدن سامانه پرداخت الکترونیکی جرائم در سایت راهور از ماه آینده اشاره کرد و گفت: از ماه آینده هموطنان می‌توانند پرداخت جرایم را از نظریف سایت راهور ۱۲۰ داشته باشند.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی به بحث معاینه فنی که به عنوان چالشی برای کشور شده اشاره کرد و گفت: امروز نمی‌توان اطمینان حاصل کرد که خودرویی که معاینه فنی دارد این معاینه‌اش واقعی است یا نه و این یک فاجعه شده است؛ بعضاً معاینه فنی ها جعلی است و حتی اگر از خود مرکز معاینه فنی بگیرند سوری است و باید دولت و مجلس این موضوع را ساماندهی کنند چرا که تا وقتی ساختار یکپارچه نظارتی در معاینه فنی نداشته باشیم این وضعیت ادامه دارد.

وی میانگین میزان کشته‌ها به ازاء هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه را در ایران ۶.۵ نفر و در اروپا ۲.۷ نفر عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که میزان کشته‌ها در سال ۲۰۳۰ در ایران به ۲.۵ نفر برسد.

سردار مومنی در پاسخ به سوالی در مورد پرداخت جرایم معوقه بیش از یک میلیون تومانی از طرریق سامانه الکترونیکی راهور، اظهارداشت: خودروهایی که حکم قضایی ندارند می‌توانند از طریق سماناه‌ای که ماه آینده افتتاح می‌شود جرائم خود را پرداخت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در مورد پیش‌بینی جریمه برای عابران اعلام داشت : در حال حاضر برای عابرین پیاده جریمه‌ای پیش‌بینی نشده اما در قانون جدید راهور یک موضوعی عنوان شده و آن این است که اگر راننده مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده باشد و با عابری که قوانین را رعایت نکرده و مثلاً از عرض آزادراه در حال عبور بوده تصادف کند، راننده مقصر نیست و عابر باید پاسخگو باشد.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی به کاهش تعداد تخلفات به دنبال نصب سیستم هوشمند اشاره کرد و گفت: تخلفات بیش از ۹۰ درصد کم شده و به طور مثال در تونل توحید، نیایش و صدر تخلفات به زیر یک درصد رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *