شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۱

زخم صورت چاک هیگل+تصاویر

شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب: 391276
جلسه وزیر دفاع با نمایندگان کنگره این کشور به علت اعتراض یکی از حاضران لحظاتی به تنش کشیده شد.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، «چاک هیگل» وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا روز پنج‌شنبه برای ارائه توضیحاتی در جلسه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان کنگره آمریکا حاضر شده بود که با حاشیه‌هایی همراه شد.

وزیر دفاع آمریکا که در این جلسه با چهره‌ای زخمی حضور پیدا کرد آنرا به وسیله یک چسب پوشانده بود.

در این جلسه ویژه که به منظور بررسی راهبرد آمریکا در مبارزه با داعش تشکیل شد؛ «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به سخنرانی پرداخت اما به علت اعتراض یکی از حاضران لحظاتی به تنش کشیده شد.

چاک هیگل پس از صحبت‌های رئیس جلسه و دمپسی قصد آغاز سخنان خود را داشت که یکی از حاضران با پارچه نوشته‌ای خطاب به «اوباما»، «کری» و «دمپسی» به اقدامات نظامی آمریکا اعتراض کرد.

این فعال مخالف جنگ در عراق و سوریه لحظاتی پس از این اقدام توسط مأموران امنیتی به بیرون هدایت شد.

وزیر دفاع آمریکا در این جلسه با بیان اینکه حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی علیه گروه داعش در آینده شدت خواهد گرفت، از پیشرفت ائتلاف در نبرد با جنگجویان داعش در عراق و سوریه سخن گفت، با این حال تاکید کرد که مردم آمریکا باید برای نبردی طولانی و مشکل آماده باشند.

وی گفت «شتاب و گستره» عملیات هوایی ائتلاف علیه داعش، همزمان با نیرومند‌تر شدن نیروهای زمینی عراق، افزایش خواهد یافت.

وزیر دفاع آمریکا افزود: فشارهای وارده تاثیر خود را بر توان یارگیری و استخدام نیروهای تازه توسط گروه داعش گذاشته و به روحیه و نیروی آن‌ها ضربه زده است.

هیگل همچنین گفت نیروهای عراقی، کرد و عشایر عراق، با پشتیبانی حملات هوایی ائتلاف، پیشروی گروه داعش را متوقف کرده‌اند و در برخی موارد نیز آن‌ها را به عقب رانده‌اند.

وزیر دفاع آمریکا افزود داعش هنوز تهدیدی جدی برای منافع آمریکا، متحدان آن و نیز منطقه خاورمیانه است.

ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز در این جلسه گفت امکان دارد در زمانی در آینده مقامات آمریکایی اعزام شمار کوچکی از سربازان آمریکایی را برای جنگ در کنار نیروهای عراقی در شهر موصل و نقاط دیگر بررسی کنند.

دمپسی با بیان اینکه اعزام نیروهای بیشتر آمریکا به عراق، به ایجاد مراکزی برای آموزش سربازان اضافی کمک خواهد کرد، اظهار داشت بازپس‌گیری سرزمین‌های از دست داده شده، و در ‌‌نهایت آزادسازی موصل، نیازمند یک نیروی امنیتی کارآمد ۸۰ هزار نفری عراقی است.

نشست پرسش و پاسخ فرماندهان ارشد نظامی آمریکا در کنگره پس از درخواست باراک اوباما رییس جمهوری این کشور از کنگره صورت می‌گیرد که خواستار اختصاص بودجه جدید پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری برای گسترش ماموریت ارتش ایالات متحده در عراق و فرستادن ۱۵۰۰ نیروهای دیگر به این کشور شده است.

قرار است کنگره آمریکا روز ۱۱ دسامبر، حدود یک ماه دیگر، درباره ادامه تجهیز و آموزش نیروهای میانه رو مخالف دولت بشار اسد در سوریه تصمیم گیری کند.








نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *