چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

نعمت‌زاده: خودروسازان صادرات بلد نیستند

پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب: 391040
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه باید قبول کنیم که در صادرات صنعتی نوپا هستیم گفت: برای مثال در حوزه صادرات خودرو، خودروسازان کشور صادرات خودرو بلد نیستند و باید در این حوزه از تجربه کشورهای صنعتی استفاده کنیم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدرضا نعمت‌زاده صبح امروز در گردهمایی مدیران ستادی و استانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سنندج با اشاره به برنامه‌های دولت برای حوزه صنعت کشور اظهار کرد: هدف اصلی ما برای سال‌های آینده باید تلاش در جهت صنعتی کردن کشور باشد.

وی گفت: رئیس جمهور در سخنرانی روز صنعت یادآور شد که نه تنها باید صنعت کشور پیشرفت کند بلکه باید همه کشور را صنعتی کنیم و این نقشه راه، برای ما و همکارانمان است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه معتقدم صنعت مشکل‌ترین بخش اقتصاد است تصریح کرد: باید خیلی امور را لحاظ کرد تا به یک صنعت موفق تبدیل شد که در این حوزه برنامه‌ریزی برای هزینه بهینه منابع مالی یکی از راه‌های تقویت وضعیت صنعت است.

وی با اشاره به اینکه کاری سخت‌تر از کار صنعت سراغ ندارم گفت: برای موفق شدن در عرصه صنعت ابتدا باید قبول کنیم که انجام یک کار پیچیده فنی بر عهده ماست بعد بتوانیم با برنامه‌ریزی و پشتکار به هدف مطلوب دست پیدا کنیم.

نعمت‌زاده به برخی سیاست‌های نادرست اعمال شده در کشور اشاره کرد و افزود: برای نمونه در کشور کارخانجات تولید خوراک دام را کنار گذاشته‌ایم و نهاده با ارز بالا وارد کشور می‌کنیم و همین راندمان کار ما را پائین آورده است.

دولت نباید به دنبال برخورد دستورالعملی با سرمایه‌گذاران باشد

وی به شیوه عمل دولت در قبال سرمایه‌گذاران اشاره و خاطر نشان کرد: دولت باید به گونه‌ای عمل کند که افرادی که قصد سرمایه‌گذاری دارند دولت را مشاور خود بدانند و دولت هم نباید به دنبال برخورد دستور‌العملی با این افراد باشد بلکه سعی کنیم روان‌سازی امور را مد نظر بگیریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر بینش مدیر در جهت اصلاح امور باشد در جایی هم که به مشکل قانونی برخورد کند در جهت اصلاح قانون قدم برمی‌دارد تا تسهیل امور مردم محقق شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد تحول و نوآوری باید در دستور کار مدیران حوزه صنعت، معدن و تجارت کشور باشد تأکید کرد: استفاده از بستر فضای مجازی و اطلاعات مفیدی که در این فضا وجود دارد می‌تواند به مدیران در این مسیر کمک کند.

وزارتخانه‌های بازرگانی و صنایع و معادن تجمیع شده‌اند نه ادغام

نعمت‌زاده با اشاره به ادغام وزارت بازرگانی و صنایع و معادن گفت: آرزوی ما این بود که این دو حوزه یکپارچه شوند ولی در این دو وزارتخانه عمدتاً تجمیع و نه ادغام انجام شده است چرا که ادغام باید ابتدا از فکر و بینش‌ها آغاز شود.

وی به حوزه اصناف کشور اشاره کرد و افزود: در حوزه اصناف عقب ماندگی فراوانی در کشور وجود دارد و در بحث کلان این حوزه از همه زمینه‌های دیگر عقب هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه باید قبول کنیم که در صادرات صنعتی نوپا هستیم گفت: برای مثال در حوزه صادرات خودرو، خودروسازان کشور صادرات خودرو بلد نیستند و باید در این حوزه از تجربه کشورهای صنعتی استفاده کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *