چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۵
۱۱
غرفه جهان نیوز در نمایشگاه مطبوعات؛

هر توافقی با ۱+۵ باید به تصویب مجلس و شورای نگهبان برسد/نگاه منفی مجلس به وزیرپیشنهادی

+ حاشیه های نمایشگاه در روز پنجم
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 390984
۲ انحرافی که غرب در مسیر پرونده هسته ای ایران ایجاد کرد... قدرت بالای ایران در توافق جامع درنظر گرفته شود... برپایی نمازجمعه در غرب تهران مایه برکاتی زیادی است... تهران صاحب نماد امر به معروف می شود... انتقاد ضدانقلاب مسیر درست ما را نشان می دهد.
هر توافقی با ۱+۵ باید به تصویب مجلس و شورای نگهبان برسد/نگاه منفی مجلس به وزیرپیشنهادی
سرویس سیاسی جهان نيوز: در روز پنجم، بیستمین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، غرفه جهان نيوز باز هم میزبان چهره های مختلف سیاسی، فرهنگی و ورزشی بود.

آنچه می خوانید خلاصه‌ای از مهم‌ترین بخش مصاحبه این چهره ها با خبرنگاران جهان نيوز و همچنین بخشی از حاشیه‌های نمایشگاه در روز پنجم است:

هر توافقی بین ایران و ۱+۵ باید به تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان برسد

محمد دهقان عضو هیأت رئیسه مجلس، با حضور در غرفه جهان نيوز، درباره تلاش دولت برای رسیدن به توافق هسته ای، گفت: اصل این تلاش و تمایل دولت برای توافق جامع هسته ای با توجه به فشار دنیا بر ایران مثبت ارزیابی می شود.


وی با تاکید بر اینکه هر توافقی برای ما اهمیت ندارد، خاطرنشان کرد: توافقی را می پسندیم که عزت ملی جمهوری اسلامی ایران و منافع آن حفظ شود.

دهقان در پایان خاطر نشان کرد: ما در راستای منافع و حفظ عزت ملت پشتیبان مذاکره هستیم و اصل ۷۷ قانون اساسی موضوع را مشخص کرده و به همین دلیل حتما باید هرگونه مذاکره بین المللی به تصویب مجلس و تایید برسد و در غیر این صورت نتیجه مذاکره بی پایه و اساس است.

مسجدجامعی: قبلا در جریان بودم اما الان بی‌اطلاعم

پدر معنوی اصلاح طلبان شورای شهر نیز با حضور در غرفه جهان نيوز به سوالات خبرنگاران پاسخ داد که مشروح آن در آینده ای نزدیک منتشر خواهد شد.

احمد مسجدجامعی، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران جهان نيوز مبنی بر علت مشکلات ساخت و ساز و همچنین تخریب برخی از منازل مسکونی صاحبان خانه و زمینی واقع در بزرگراه شهید یاسینی، جنب شرکت اتوبوس‌رانی شهرداری تهران، گفت: از قبل در جریان مشکلات این اشخاص بوده‌ام اما اکنون از مشکلات جدید آنها بی اطلاعم!


تهران صاحب نماد امر به معروف می شود

عضو دیگر شورای شهر تهران نیز در هنگام حضور خود در غرفه جهان نيوز درباره مسائل داخلی شورای شهر با خبرنگاران جهان نيوز گفت گو کرد.

مجتبی شاکری که از اعضای شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی است، در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این نکته که فرضیه امر به معروف و نهی از منکر اقتدار و امنیت ملی ماست گفت: در واقع این فریضه الهی وحدت و هویت کشور ما را حفظ می‌کند.

وی افزود: بنا داریم، از طریق سازمان زیباسازی شهر تهران، نمادهایی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در تهران نصب کنیم.

برپایی نمازجمعه در غرب تهران مایه برکاتی زیادی است


حجت الاسلام یحیی صالح‌نیا، امام جمعه غرب تهران نیز با حضور در غرفه جهان نيوز درباره برکات فرهنگی-اجتماعی برپایی نمازجمعه در غرب شهر تهران سخن گفت.


وی با اشاره به فقر فرهنگی و دینی منطقه غرب تهران اظهار داشت: تهران از سمت غرب خود در حال گسترش جمعیتی است اما متاسفانه فکر خاصی برای خوراک فرهنگی این مردم نشده است.

حجت‌الاسلام صالح‌نیا، در پایان با انتقاد از عدم همکاری نهادهای فرهنگی مرتبط با ستاد نماز جمعه گفت: در ماه محرم حدود ۳۰۰ طلبه و مبلغ از شهر قم به غرب تهران آوردیم بدون آنکه هیچ کدام از نهادهای به خصوص شهرداری تهران به ما کمکی کنند.

انتقاد ضدانقلاب مسیر درست ما را نشان می دهد

وحید ایمانی مجری برنامه "متن، حاشیه" با حضور در غرفه جهان نيوز، درباره حواشی پیش آمده برای این برنامه صحبت کرد.


وی با اشاره به انتقاد سایت‌های ضدانقلاب و معاند از روشنگری‌های این برنامه گفت: "متن ، حاشیه" به دور از جهت گیری سیاسی فعالیت خواهد کرد و فضازی ضدانقلاب علیه ما، نشان از درست بودن مسیری است که در آن قرار داریم.

ایمانی در پایان گفت: به دنبال این هستیم که با ارتقای تراز برنامه سازی سیاسی در صداوسیما، برنامه ای در تراز انقلاب اسلامی تولید کنیم.

عضو شورای مرکزی رهروان: نگاه مجلس به وزیر پیشنهادی جدید علوم منفی است

بهروز نعمتی با حضور در غرفه جهان نيوز، با تاکید بر اینکه هیچ هماهنگی از طرف دولت با مجلس به منظور معرفی وزیر پیشنهادی علوم به مجلس نشده است، گفت: به یکباره آقای دانش به مجلس معرفی شد.

وی در ادامه گفت: وزیری معرفی شده و ما منتظریم تا سوابق وی را ببینیم و بررسی کنیم تا تصمیم بگیریم که به این وزیر پیشنهادی رای اعتماد بدهیم یا خیر.

این نماینده مجلس گفت: راه آقای دانش‌آشتیانی برای جلب رای اعتماد مجلس راه دشواری است و فضای مجلس فعلا برای ایشان مناسب نیست.

۲ انحرافی که غرب در مسیر پرونده هسته ای ایران ایجاد کرد

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز در غرفه جهان نيوز از آخرین تحولات توافق هسته ای با ۱+۵ گفت.

کاظم جلالی با اشاره به ۲ پیش شرط ایران در مذاکرات گفت: جمهوری اسلامی ایران با اساس توافق مشکلی ندارد بلکه قائل هستیم که در توافق ۲ انحرافی که غبر ایجاد کرده، باید حل شود تا تفاهم صورت بگیرد.


وی در ادامه گفت: اولین انحراف غرب در مذاکرات این بود که کشوری که عضو NPT بود، تلاش شد تا از حقوق هسته‌ای محروم شود. غرب باید حقوق ایران را به روشنی به رسمیت بشناسد تا توافق شکل بگیرد.

جلالی اضافه کرد: تحریم های ظالمانه ای که علیه کشورمان وضع شد دومین انحرافی است که در مسیر قرار دارد و تا رفع بی قید و شرط آنها هیچ توافقی قابل قبول نیست.

وی در پایان در واکنش به خبر منتشر شده از قول یک دیپلمات روسی درباره انجام توافق گفت: من هم این خبر را شنیده ام اما توافق فقط در حالی پذیرفته است که ۲ خواسته ما رعایت شود.

قدرت بالای ایران در توافق جامع درنظر گرفته شود

محمدرضا فرقانی کارشناس مسائل بین الملل نیز در غرفه جهان نيوز با اشاره به پیروزی‌های مداوم جبهه مقاومت در فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و ... گفت: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در اوج قدرت خود در ۳۵ سال گذشته قرار دارد.

وی با اشاره با پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات کنگره و شکست طرح بهداشتی اواما در آمریکا تصریح کرد: در طرف مقابل، آمریکایی‌ها در مشکلات داخلی دست و پا می‌زنند و نیازمند توافق هستند.

سفیر سابق ایران اضافه کرد: با توجه به وضعیت فعلی ایران و آمریکا، تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای باید این موازنه قدرت به نفع جمهوری اسلامی ایران را در توافق جامع نیز در نظر بگیرد.


حاشیه های روز پنجم

*در ساعات آغازین نمایشگاه در روز پنجم، شخصی در حوالی درب ورودی اصلی نمایشگاه، خودکارهای تبلیغاتی خود را که از ادوار مختلف نمایشگاه های بین المللی تهیه کرده بود به فروش گذاشته بود!

* گنجایش پایین نمازخانه مصلی باعث شد تا نمار جماعت مغرب و عشا در حالی برگزار شود که جمعیت بسیاری، بیرون محوطه نماز خانه مصلی ماندند تا بعد از اتمام نماز جماعت به فریضه اول وقت برسند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خب بگو شهرک زیتون دیگه 4000 نفر درگیر این مسئله هستند


نمایندگان اقلیت 4 میلیونی منتظر رای ملت ایران در انتخابات سال آینده باشین.
بیشتر رای میارن که کمتر نمیارن خیالت راحت مجیزگوی کدخدا
مرتضی مولایی
اقای نعمتی نماینده شده که نمایشگاهها بگردد نه اینکه مشکل حوزه انتخابیه را حل کند سه سال است که کار ترانس فورماتور ما را حل نکرده
"هر توافقی بین ایران و ۱+۵ باید به تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان برسد"
... یه کاره ای بودن ببین چقد جدی شده!
خودشون قانونو نمیدونن
علی اصغر
مگه زمان احمدی نژاذه که مجلس در رآس امور باشه ؟
Czech Republic
هیچ توافقی با 5+1 قابل پذیرش نیست و امضا کنندگان و تایید کنندگانش تا ابد منفور ملت ایران خواهند بود
وزیر جدید هم رای نمیاره
ما منتظ 27 آبانیم
سعید
هرگونه توافقنامه نهایی به تصویب شورای عالی امنیت ملی می رسد و ضمنا به تایید و امضای مقام معظم رهبری خواهد رسید. بنابراین کلیه مصوبات شورای عالی امنیت ملی کشور مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون بوده و برای کلیه ارکان کشوری و لشکری در نظام، لازم الاتباع و لازم الاجرا می باشد و دیگر به هیچ عنوان نیاز به تصویب مجلس شورای اسلامی ندارد. البته پروتکل الحاقی که در خود توافقنامه هم به این صورت شرط شده باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.
حسین
مجلس باید نظارت قوی داشته باشه وگرنه "ترکمنچای گرایان" با دیپلماسی لبخند و "هر توافقی بهتر از عدم توافق است"، معلوم نیست چه امتیازاتی به شیطان بزرگ خواهند داد. مجلس در رأس امور است. ماشاالله مجلس.