چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

سهم ایران از پسته‌صادراتی دنیا چقدر است؟

سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب: 390745
عضو هیات رییسه انجمن پسته ایران گفت: در حال حاضر پسته ایران حدود ۵۰ درصد کل پسته صادراتی دنیا را تشکیل می دهد و نسبت وزن مغز پسته به پوست آن بسیار بالاست و این از ویژگی های پسته ایران در مقایسه با محصولات دیگر کشورهاست.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، مهدی آگاه امروز در نشست مشترک اعضای اتاق کرمان با هیات تجاری کشور ترکیه اظهار کرد: ۳۰۰ هزار هکتار سطح باغات پسته ایران است و ۶۰ درصد از کل تولید پسته ایران در استان کرمان صورت می گیرد.

وی افزود: از کل تولید پسته ایران حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن قابلیت صادرات دارد که هر ساله صادر می شود و این تفاوت، مربوط به برداشت سالانه است.

آگاه بیان کرد: پسته ایران انواع مختلفی دارد که شامل ارقام تجاری پسته نیز می شود که از جمله می توان به پسته های فندقی، اکبری، احمدآقایی و کله قوچی اشاره کرد.

عضو هیات رییسه انجمن پسته ایران اظهار کرد: انجمن پسته ایران در سال ۲۰۰۷ فعالیت خود را آغاز کرده و حدود ۴۰۰ عضو دارد و هدف انجمن گرد هم آوردن تولیدکنندگان، فرآوری کنندگان و تجار پسته است.

در این نشست مهمت ایت، عضو هیات تجاری ترکیه گفت: یکی از اهداف ما از سفر به کرمان آشنایی نزدیک با تجار کرمان بوده و امیدواریم از این جلسات نتیجه عملی داشته باشیم.

وی افزود: هدف دیگر این است که تاسیسات، مزارع و باغات پسته کرمان را ببینیم.

انجام کارهای مشارکتی در تولید، تجارت و بازاریابی پسته، تبادل اطلاعات در زمینه کودهای شیمیایی، فعالیت باغداران کرمان و ... از دیگر اهداف هیات تجاری ترکیه از سفر به کرمان مطرح شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *