چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۱

ساخت هواپیمای ایرانی برای نوآموزان+عکس

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 390479
یک شرکت دانش بنیان توانست هواپیمای فوق سبک یا اسپرتی بسازد که دارای کارکرد بسیار بالایی است.
به گزارش جهان؛ یعقوب انتصاری- فوق لیسانس مهندسی هوا و فضا، مدیرعامل شرکت دانش بنیان "هوا،فضایی درنا" در گفتگو با مهر گفت: ما در این شرکت دانش بنیان توانستیم، هواپیمای فوق سبک یا اسپرت با وزن ۶۰۰ کیلوگرم را طراحی کرده و در نهایت بسازیم.

وی با بیان اینکه شرکت دانش بنیان ما اولین شرکتی است که در زمینه طراحی، تولید و ساخت هواپیما فعالیت می کند، اذعان داشت: این شرکت توانایی ساخت انواع هواپیمای سبک، خیلی سبک و فوق سبک را دارد.

انتصاری با اشاره به اینکه هواپیمای فوق سبک یا pica۲ سرعت ۲۰۰ تا ۲۳۰ کیلومتری دارد، افزود: سقف پرواز این هواپیما حداکثر۱۰ هزار پا با برد ۱۲۰۰ کیلومتر است.

وی با توضیح اینکه این هواپیما با حمایت معاونت علمی و فناوری ساخته شده است، اذعان داشت: هواپیمای سبک برای مصارف آموزش خلبانی، اسپرت و همچنین در تحقیقات جهت کنترل مرز، کنترل ترافیک با نصب تجهیزات قابل کاربرد است.


انتصاری عنوان کرد: این سازه از جنس مرکب یا مواد پیشرفته کامپوزیت متریال است و از لحاظ شکل ظاهری و تزئینات داخل و نوع صادراتی، قابل رقابت با دیگر کشور هاست.

وی افزود: این هواپیمای سبک، گواهینامه خود را از سازمان هواپیمایی کشوری از معاونت استاندارد پرواز دریافت کرده و از طریق معاونت علمی هم به عنوان یک شرکت دانش بنیان به طراحی و ساخت این سازه پرداختیم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان اظهار داشت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم تسهیلاتی با کارمزد۴ درصد، برای خریداران این هواپیما قرار داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *