يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۲
۳
قدس و مسجدالاقصی در قلب خطر؛

مشعل: ملت‌ها برای نجات قدس به پا خیزند/ مقام اسرائیلی: انتفاضه سوم آغاز شده است

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 389913
رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنانی ضمن هشدار در مورد وضعیت خطرناک مسجدالاقصی و قدس اشغالی از تمام اعراب و مسلمانان خواست هر چه زودتر موضعی جدی در این خصوص بگیرند و برای دفاع از آن به پا خیزند.
مشعل: ملت‌ها برای نجات قدس به پا خیزند/ مقام اسرائیلی: انتفاضه سوم آغاز شده است
گروه بین‌الملل جهان نيوز: «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» طی سخنانی از کشورهای مختلف اسلامی خواست موضعی جدی در قبال مسجدالاقصی اتخاذ کنند و اعلام کرد که مسئولیت این مسجد فقط بر عهده ملت فلسطین نیست.

بنا به گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، مشعل در اظهارات مطبوعاتی خود به ویژه از کشورهای عربستان، مصر، مراکش و اردن به خاطر موقعیت خود درخواست کرد در قبال مسجدالاقصی به پا خیزند. وی سپس تمام گروه‌های فلسطینی را به انقلابی نیرومند علیه آنچه در مسجدالاقصی اتفاق می‌افتد فرا خواند و در مورد هتک‌حرمت‌ به این مسجد به رژیم صهیونیستی هشدار داد. مشعل افزود: مسجدالاقصی در حال حاضر در قلب خطر است و این بار مانند دفعات قبل نیست.

رئیس دفتر سیاسی حماس سپس ۲ امر اساسی را برای مقابله با آنچه در مسجدالاقصی اتفاق می‌افتد مشخص کرد: اول مقاومت و به پا خواستن تمام ملت فلسطین در مقابل دشمن... این تنها چیزی است که به دشمن پاسخ خواهد داد و تنها وظیفه حماس نیست بلکه تمام گروه‌های فلسطینی از حماس، فتح، جهاد و تشکیلات خودگردان و غیره باید به دنبال آن باشند.

دوم اینکه تمام دولت‌ها و ملت‌ها بدون استثناء از رهبران گروه‌ها گرفته تا علماء ونویسندگان و مسیحی ومسلمان و هر کسی که ارزش‌های عدالت‌خواهانه برای او اهمیت دارد باید موضعی جدی در خصوص مسجدالاقصی اتخاذ کند و باید فریاد خشم ما به گوش جهانیان برسد. این خشم نباید مرزی بشناسد و این پیام ما به تمام جهان است.

وی ضمن قدردانی از اقدامات اخیر اردن در خصوص فلسطین از مراکش نیز خواست به عنوان کشوری که ریاست کمیته قدس را بر عهده دارد مسئولیت خود را انجام دهد. مشعل همچنین از عربستان نیز خواست به دفاع از مسجدالاقصی برخیزد و قدس را پایتخت تاریخی و دینی جهان خواند.

مشعل تاکید کرد که تمامی گزینه‌ها در خصوص مسجدالاقصی روی میز است و مقاومت در راس همه آنها و ترجمان خشم فلسطینی در قبال دشمن صهیونیستی است. آنچه در مسجدالاقصی روی می‌دهد جدید نیست بلکه از اشغال قدس شرقی در سال ۱۹۶۷ و پس از اشغال بخش غربی آن در سال ۱۹۴۸، رژیم صهیونیستی برای تغییر هویت تاریخی مسجدالاقصی می‌کوشد و به شهرک‌سازی خود ادامه می‌دهد.

مشعل در پایان تاکید کرد که این مبارزه فقط بر عهده ملت فلسطین نیست بلکه تمام اعراب و مسلمانان باید برای مسجدالاقصی به پا خیزند و این یک وظیفه انسانی است. وی افزود برای قدس باید شهدای بسیاری مانند شهید «معتز حجازی» (جرئیات بیشتر) داده شود و انواع حمایت تسلیحاتی و مالی برای دفاع از قدس باید صورت بگیرد.

یک مقام اسرائیلی: انتفاضه سوم در قدس اشغالی آغاز شده است


به گزارش فارس، «دیوید بیرل» رئیس مجتمع شهرک نشینی «غوش عتصیون» در واکنش به عملیات شهادت‌طلبانه در قدس اشغالی اعلام کرد که این اتفاقات بدون شک حاکی از آن است که ما در بطن انتفاضه سوم قرار داریم.

بنا به گزارش «فلسطین الیوم»، بیرل در گفت‌وگو با یک پایگاه خبری نزدیک به ارتش رژیم صهیونیستی در تلاشی برای انکار مردمی بودن تحرکات کنونی در قدس، مدعی شد که تحریکات گروه‌های فلسطینی و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان در پشت انتفاضه جدید است.

وی سپس از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «موشه یعلون» وزیر جنگ خواست به شکل جدی با انتفاضه جدید و عاملان آن برخورد کنند زیرا آنها قصد نابودی صهیونیست‌ها را دارند.

بیرل افزود که افزایش شهرک‌سازی در قدس اشغالی و غوش عتصیون و سراسر کرانه باختری پاسخی خوب به عملیات شهادت‌طلبانه در قدس است.

پس از عملیات شهادت‌طلبانه هفته گذشته «معتز حجازی» و ترور و زخمی کردن «یهودا گلیک»، چهارشنبه (دیروز) دو عملیات شهادت‌طلبانه در قدس اشغالی روی داد. در اولین عملیات یک صهیونیست کشته و ۱۴ نفر دیگر زخمی شدند(جزئیات بیشتر). در دومین عملیات نیز ۳ اسرائیلی دیگر مجروح شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نادر
خداوندا بی صبرانه منتظر فتوای جهادمقام معظم رهبری هستیم تابه جنگ مستقیم با اسرائیل غاشم برویم واز صفحه جهان محوش کنیم
قدس شریف ازاد خواهد شد
علی رجبی
جالب است که در روایات زمان از معضلی به نام قدس و غده سرطانی خبری نیس... ظهور نزدیک است و شکست اسرائیل نزدیک تر....