جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

توصیه شرکت گاز به بساز و بفروش‌ه

سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب: 388592
یک مقام مسئول در شرکت گاز با توصیه به سازندگان و بساز و بفروشان ساختمانی خواستار برنامه‌ریزی برای تهویه هوای داخل ساختمان و نصب استاندارد و ایمن دودکش در ساختمان‌ها شد و اعلام کرد: سال گذشته ۱۴۰۱ حادثه آتش سوزی و انفجار گاز در کشور اتفاق افتاد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمد رضا یوسفی پور امروز در نشستی خبری در تشریح مهمترین دلایل حوادث گازی در بین مشترکان گاز کشور، گفت: سال گذشته یکهزار و ۷۴۴ حادثه گازی در کشور گزارش شده که از این تعداد ۱۴۰۱ حادثه مربوط به آتش سوزی و انفجار گاز بوده است.

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی گاز با اعلام اینکه سال گذشته در مجموع ۳۹۰ نفر از مشترکان به دلیل گاز گرفتگی و یا حوادث آتش سوزی در کشور کشته شده اند، تصریح کرد: میزان حوادث گازی سال گذشته در مقایسه با سال ۹۱ از رشدی حدود ۲۷ درصدی برخوردار بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به رشد ۵۰ درصدی آمار خفگی و به اصطلاح مرگ خاموش با استنشاق گاز طبیعی در سال ۹۲، اظهار داشت: همچنین سال گذشته تعداد حوادث انفجار و آتش سوزی گاز رشدی حدود ۱۲ درصدی داشته است.

یوسفی پور با تاکید بر اینکه مشکلات ناشی از نصب دودکش غیر استاندارد و مسائل مربوط به دودکش های غیر ایمن عامل ۷۶ درصد حوادث گاز گرفتگی در کشور است، تبیین کرد: در کنار دودکش عدم تهویه مناسب هوا در داخل ساختمان ها از دیگر دلایل حوادث گازی در کشور است.

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی گاز با بیان اینکه اخیرا مکاتباتی بین وزیر نفت با وزرای راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با موضوع تجزیه و تحلیل مهمترین دلایل حوادث گازی انجام شده است، تاکید کرد: علاوه بر این مذاکرات و مکاتباتی بین شرکت ملی گاز، سازمان نظام مهندسی، رسانه ملی و هلال احمر به منظور مهمترین راهکارهای کاهش حوادث گازی انجام شده است.

این مقام مسئول همچنین توصیه به سازندگان ساختمان و واحدهای مسکونی در سراسر کشور، گفت: سازندگان ساختمان باید در تمامی مراحل طراحی، معماری و ساخت و ساز واحدهای مسکونی و ساختمانی کنترل و برنامه ریزی مناسبی برای تهویه هوای داخل ساختمان و نصب استاندارد و ایمن دودکش ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه بخشی از حوادث گازیزکشور به دلیل عدم طراحی مناسب نسبت به طراحی و نصب ایمن دودکش و سیستم تهویه هوای داخل ساختمان است، یادآور شد: بر این اساس با آغاز فصل سرد سال و مصرف گاز در واحدهای گرمایشی مشترکان با حادثه و گاز گرفتگی روبرو می شوند.

یوسفی پور با تاکید بر اینکه در حال حاضر شرکت ملی گاز هیچ گونه مسئولیتی در قبال حوادث گازی در کشور ندارد و اقدامات فرهنگی صرفا به خاطر رضای خدا انجام می شود، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی متولی فرهنگ سازی درباره مصرف ایمن و بهینه گاز در کشور شرکت ملی گاز نبوده و مسئولیت آن با رسانه ملی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *