چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

۳۰ قطعه پرنده وحشی کشف و ضبط شد

دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب: 388340
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از کشف و ضبط ۳۰ پرنده وحشی در گشت و پایش روز گذشته ماموران اجرایی در بازار خرید و فروش پرندگان خلیج خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان تهران، اسماعیل میرانزاده اظهار داشت: طی عملیات گشت و پایش روز گذشته ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در بازار خرید و فروش پرندگان خلیج در بزرگراه آزادگان ۳۰ پرنده وحشی از متخلفان کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه این عملیات با هماهنگی و اخذ دستور لازم از مراجع قضایی و همچنین با همکاری کلانتری ۱۵۱ یافت آباد اجرا شد، افزود: ماموران در این عملیات بعد از مطلع شدن از خرید و فروش حیوانات غیرمجاز وارد عمل شده و با کشف پرندگان، متهمان آن را پس از تشکیل پرونده به کلانتری مربوطه تحویل دادند.

میرانزاده با بیان اینکه خرید و فروش، حمل و نگهداری هرگونه حیوان وحشی مستلزم کسب مجوز قانونی از سازمان حفاظت محیط زیست است، اظهار داشت: یگان حفاظت محیط زیست با هرگونه تخلف به شدت برخورد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: پرنده‌های کشف شده به پارک پردیسان منتقل شده و بعد از حصول اطمینان از سلامت آنها، در زیستگاه اصلی شان رهاسازی خواهند شد.

گفتنی است یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در عملیات روز جمعه ۲ آبان ماه در بازار پرندگان خلیج نیز موفق به کشف و ضبط ۹۷ پرنده شامل قرقاول ، باقرقره ، طرقه، کپک ،سهره و بلدرچین و ۳ عدد سنجاب به همراه دستگیری ۶ متخلف شده بودند که با تشکیل پرونده قانونی تحویل مراجع ذیصلاح گردیدند.

جمع آوری بیش از یک تن زباله در کمتر از یک ساعت از حاشیه رودخانه جاجرود

بخشی از حاشیه رودخانه جاجرود و سد ماملو در پارک ملی خجیر ظهر امروز با همکاری طبیعت دوستان پاکسازی شد.

امامعلی یگانزاده با اعلام این خبر گفت: ظهر امروز و در یک اقدام نمادین بخشی از حاشیه رودخانه جاجرود و سد ماملو از وجود زباله های رها شده پاکسازی شد.

وی با اشاره به اینکه بخش عظیمی از این زباله‌ها قبلا بوسیله جریان آب از بالادست به طرف سد ماملو آورده شده، افزود: رهاسازی زباله‌ها در قسمت بالادست رودخانه جاجرود و در محدوده روستای‌های سعید آباد،خسرو آباد، خجیر و جاجرود باعث می‌شود که این زباله‌ها با جریان آب به سمت پایین دست و سد ماملو هدایت شوند.

یگانزاده با بیان اینکه بعضا گردشگران نیز زباله‌های خود را در اطراف رودخانه رها می‌کنند اظهار داشت: در این برنامه پاکسازی که با همکاری برنامه اصل ۵۰ شبکه اول سیما،تشکل‌های مردمی، خانه‌های محیط زیست شهر تهران و علاقمندان به طبیعت به انجام رسید بیش از یک تن زباله در کمتر از یک ساعت از حاشیه رودخانه جاجرود و اطراف سد ماملو جمع آوری و منتقل شدند.

سرپرست پارک‌های ملی خجیر و سرخه حصار در پایان تصریح کرد: با توجه به موقعیت خاص منطقه خجیر و اکوسیستم این پارک ملی به جهت وجود رودخانه جاجرود و سد ماملو، از همشهریان و گردشگران تقاضا داریم از هرگونه ایجاد آلودگی، تخریب و رهاسازی پسماندها در طبیعت جدا خودداری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *