دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - 27 May 2024
 
۰

داروی گران با بیمه ارائه می‌شود

شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب: 386288
رئیس هیأت مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: اگر مواقعه‌ای داروی ارزانی در داروخانه موجود نبود باید وزارت بهداشت پاسخگو باشد، ولی سیاست تامین اجتماعی این است که اگر داروی ارزان در داروخانه‌ای موجود نبود باید داروی گران با بیمه ارائه شود.
به گزارش جهان؛ عباس کبریایی زاده در گفت‌وگو با تسنیم، درباره گلایه وزیر بهداشت از عدم پوشش بیمه ای برخی داروهای شیمی درمانی اظهار داشت: خیر اینطور نیست، باید عنوان دارو اعلام شود، ملائک سازمان‌های بیمه گر چه تامین اجتماعی و چه بیمه سلامت ایرانیان (خدمات درمانی) پوشش تمام داروهای فهرست دارویی کشور است و یا براساس توافقنامه با وزارت بهداشت پوشش این داروها انجام می‌شود.

عباس کبریایی زاده رئیس هیأت مدیره سازمان تامین اجتماعی

رئیس هیأت مدیره سازمان تامین اجتماعی افزود: بنابراین اگر وزارت بهداشت داروی جدیدی را وارد فهرست دارویی کرد است این نیاز دارد که مطالعات اقتصادی دارویی آن صورت پذیرد.

کبریایی زاده با صحه گذاشتن بر این مسئله که بیمه‌ها همیشه داروهای ارزانتر را تحت پوشش قرار می‌دهند، درباره مواقعه‌ای که داروی بیماری که تحت پوشش بیمه است ولی در داروخانه موجود نیست، عنوان کرد: اگر دارویی ارزانتر در داروخانه موجود نبود مقررات بیمه‌ها این اجازه را می‌دهد که داروخانه‌ها دارویی گرانتر را پوشش دهند. براین اساس فرض کنید قیمت یک داروی ۱۰۰ هزار تومان است و برند دیگری از آن ۱۵۰ هزار تومان قیمت دارد، به صورت معمولی داروخانه آن داروی ۱۰۰ هزار تومانی را پوشش می‌دهد، ولی اگر داوری ۱۰۰ هزار تومانی موجود نبود، مدیر استان متوجه شود این دارو در استان موجود نیست این حق را دارد که سیستم کامپیوتری را اصلاح کند تا داروی ۱۵۰ هزار تومانی پوشش داده شود، براین اساس تمام مدیران کل استان‌ها (تامین اجتماعی) این اجازه را دارند.

رئیس هیأت مدیره سازمان تامین اجتماعی در نقد این مسئله که ولی این کار به صورت سریع امکانپذیر نخواهد بود، خاطرنشان کرد: زمان زیادی در بر نمی‌گیرد، ۲۴ ساعت بیشتر زمان نخواهد برد و همه مدیران استانها (تامین اجتماعی) نیز از این مسئله کاملاً آگاه هستند، براین اساس هم اگر دارویی در فهرست لیست دارویی کشور باشد و ما پوشش نداده باشیم حتماً به آن رسیدگی خواهیم کرد. در مورد داروهای ارزانی هم که در داروخانه موجود نیست باید وزارت بهداشت پاسخگو باشد ولی سیاست ما (تامین اجتماعی) این است که هر داروی ارزانتری که موجود نبود داروی گرانتر را پوشش دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *