جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۱۳
۲۴

اسلام شیربرنج و رسوایی نامه خاتمی

سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۱
کد مطلب: 385613
اکنون و با رسوایی ترک‌ها در قبال جنایات وحوش داعش زیر گوش آنکارا، آپاراتچیک‌های «اسلام شیر‌برنج» ترکیه را بهتر می‌توان ملامت کرد تا با وضوح ببینند و بدانند تفاوت و فاصله «اسلام خمینی» با «اسلام نازبشی» ترکیه به اندازه تفاوت «آمرلی» تا «کوبانی» است.
اسلام شیربرنج و رسوایی نامه خاتمی
به گزارش جهان، داريوش سجادي در صفحه اجتماعي خود نوشت: حضور مخنث و بی‌تفاوت ارتش ترکیه در جوار پیشروی وحوش داعش در «کوبانی» همزمان با اعمال ممانعت دولت آنکارا در یاری‌رسانی اکراد ترکیه به کردهای در محاصره داعش در «کوبانی» نمادی پروضوح از «اسلام شیربرنجی» است که اردوغان و دنباله‌های آن در ایران ذیل آن سینه‌زنی می‌کنند!

۲ سال پیش که «مصطفی تاج‌زاده» در قامت «آپاراتچیک اسلام ترکیه» طی نامه‌ای به «علی مطهری» ضمن آنکه این کشور را الگوی موفقی از اسلام معرفی کردند؛ فرمودند: «ترکیه دموکرات در دهه اخیر مسلمانانش توانسته‌اند اسلام را با دموکراسی سازگار کنند و بدون انحصارطلبی و تمامیت‌خواهی... از حقوق و آزادی‌های شهروندان خود مانند آزادی رسانه، احزاب، اتحادیه‌ها،‌ تجمع‌ها و انتخابات دفاع کنند؛ ‌در عین حال ترکیه را در مسیر پیشرفت اقتصادی قرار دهند و سبک آزاد زندگی را برای شهروندان خود به رسمیت بشناسند و به رقابت آزاد و سالم با احزاب سکولار یا قوم‌گرا بپردازند.»

همزمان «رضا خاتمی»، هم‌حزبی تاج‌زاده در مقام «آپارتچیک دوم» در تجلیل از اسلام ترکیه فرمودند: «ترکیه را ببینید؛ آیا کسی می‌تواند بگوید ترکیه کشور وابسته‌ای است؟ معلوم است که نمی‌تواند. اسلامگراها هم سر کارند. ترکیه با عقل و درایت از همه ظرفیت‌های جهانی استفاده می‌کند و خود را به یک قطب اثرگذار منطقه‌ای و کم‌کم جهانی تبدیل کرده است. زیر بار زورگویی آنها هم نمی‌رود. حرفش را درباره اسرائیل می‌زند و اتفاقا حرفی که او درباره اسرائیل می‌زند اثرگذارتر از حرف ما است. شعار هم نمی‌دهد. این نشان‌دهنده آن است که می‌توان مستقل بود و با کسی هم جنگ نداشت» (مصاحبه با نشریه سرو).

در آن تاریخ و پس از اظهارات شاذ ایشان و دیگر متحدان و همفکران ایشان به سهم و بضاعت مزجات خود حضور محترم‌شان معروض داشتم:
آیا «این» همه وزن و حجم و عمق بضاعت سیاسی اصلاح‌طلبان در درک تحولات و مسائل سیاسی ایران و منطقه است؟... به‌راستی جنابعالی و قاطبه اصلاح‌طلبان هم‌جبهه شما قائل به آنید که ترکیه کشوری مستقل است؟ به‌راستی جنابعالی و قاطبه اصلاح‌طلبان هم‌جبهه شما قائل به آنید که در ترکیه اسلامگراها بر سر کارند!؟...

به‌راستی می‌توانید بفرمایید از یک منظر معرفت‌شناسانه از اسلام مخنث اردوغان و حزب «عدالت و توسعه» چه آبی به‌نفع جهان اسلام گرم می‌شود؟ اساساً بود و نبود اسلام مخنث آنکارا چه محلی از اعراب در تبیین و تدوین رفتارهای استراتژیک دولت این کشور در داخل و خارج از ترکیه را عهده‌داری می‌کند که اینک جنابعالی «بوتیمارانه» در حسرت اثرگذاری منطقه‌ای و جهانی اسلام آنکارایی بی‌تابی می‌فرمایید؟آیا واقعاً جنابعالی شعبده کشتی «مرمره» و مبارزه‌طلبی آنکارا با تل‌آویو را باور کرده‌اید؟ اگر هم قائل به اعتبار این جدال هستید از کجای این مجادله مبانی رفتاری اسلامگرایانه ترکیه را استحصال می‌فرمایید؟

آیا واقعاً دولتمردان تل‌آویو را تا آن اندازه سفیه فرض کرده‌اید که حاضر شدند به ثمن بخس با علم یقین به ترشرویی افکار بین‌الملل از حمله آنها به یک کشتی حامل کمک‌های انسان‌دوستانه برای فلسطینی‌ها چنین گشاده‌دستانه اعتبار در خط مقدم مبارزه با اسرائیل بودن را به ترک‌ها بدهند؟ آیا فهم این واقعیت تا این اندازه دشوار بود که تل‌آویو با حمله به کشتی مرمره شورمندانه به استقبال از رویارویی با ترک‌ها رفت تا بدین‌وسیله بتواند پرچم مبارزه با اسرائیل را از دست ایرانی که طی ۳۳‌سال گذشته در خط مقدم مبارزه با آن بود درآورده و آن پرچم را به حاملان اسلام مخنث بدهد که با قواعد پراگماتیسمی جهان سیاست مانوسند و به موقع نیز حاضر می‌شوند برخلاف «ایران انحلال‌طلب» با طرف‌های اسرائیلی پشت میز مذاکره بنشینند؟

اکنون و با رسوایی ترک‌ها در قبال جنایات وحوش داعش زیر گوش آنکارا، آپاراتچیک‌های «اسلام شیر‌برنج» ترکیه را بهتر می‌توان ملامت کرد تا با وضوح ببینند و بدانند تفاوت و فاصله «اسلام خمینی» با «اسلام نازبشی» ترکیه به اندازه تفاوت «آمرلی» تا «کوبانی» است که در اولی یک سردار سلیمانی و یارانش از عمق اسلام خمینی منجی محصوران می‌شوند و آن سوتر اسلام شیربرنج آنکارا به‌رغم استعداد بالای نظامی و ایضاً اسلام به‌زعم آپاراتچیک‌هایش «نمونه» نخواسته یا نمی‌خواهد در کوبانی «اسلام آمایی» فرماید!

به تعبیر رندانه ایرج میرزا:
فلفل هندی سیاه و خال مه رویان سیاه!
هردو جانسوزند اما این کجا و آن کجا؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شماها هم از خیلی کسا حمایت کردین که بعدا دیدن چه کلاه گشادی سرتون رفته. اول سراغ اشتباهات خودتون برو اخوی
وضعیت شما ظاهرا خرابتره
يادمان نرود در دولت قبلي خيلي به ترکيه اهميت داده ميشودو الگوي هم ظاهرا ترکيه بود. براي انتخاب اردوغان هم تمام رسانه هاي ايران در خدمت او بودند.
یکی از سفرهایی خارجی روحانی که خیلی دولت تبلیغ کرد و فیلم سفارشی این سفر را هم صدا و سیما پخش کرد، سفر ایشان به ترکیه بود
اسلام خمینی همان اسلام ناب محمدی است
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
چهار سال پیش محمود احمدی نژاد دست اردوغان و اوغلو را در جریان هسته در تهرانم بالا برده بود و ول کن نبود...
چهار سال پیش با الان بسیار متفاوت است.
سروش
اين نادان ها تا نوك بيني اشان را هم نمي بينند ، اگر تركيه كمترين اثري در منطقه دارد نقش همراهي با آمريكا و اسراييل و داعش و عربستان است كه ههميشه اين راه براي همه شياطين باز بوده همانطور كه امام راحل عظيم الشان امان فرمودند " كسي تصور نكند راه سازش با آمريكا و جهانخواران را بلد نيستيم" اما خوب است اين آقايان بدانند اگر امروزه عربستان و قطر و تركيه و ساير كشورهاي اسلامي همراه آمريكا در دنيا مطرح هستند نه بخاطر ذات با ارزش برنامه ها و تدابيرشان است بلكه فقط بخاطر دشمني با ايران مقتدر و خيانت به اسلام است.
Iran, Islamic Republic of
مقامات ترکیه به نفع ملتشان کار می کنند اما مقامات نظام ایران بخاطر منافعشان ملت ایران را فدا می کنند.
Iran, Islamic Republic of
آفرين
طاهر
United Kingdom
داریوش جان یکم بیشتر مطالعه کن تا سوادت بیشتر بشه بعد ملامت کن .. دولت ترکیه درست است که در سیاستهای خارجی خود بر علیه منافع ما عمل می کند ولی در سیاستهای داخلی خود در اداره مملکت خوب عمل کرده و دلیل آن هم پیروزی در انتخابات است. در ثانی شما چرا هر سگی پاس پاس می کند آن را به اصلاح طلبان نسبت داده و آن را یک رگ از اصلاح طلبان می نامید؟؟؟؟؟. چرا اینهمه کینه و دشمنی را در وجود نازنین خود جمع می کنید.؟؟؟ شما اگر فهم و شعور سیاسی داشته باشید همین مقاله را با ادبیات بهتر و تاثیر گذار تر و با تمام همین کلمات بجر آن کلمات غلمبه سلمبه بی مزه ای که به کار بردید و ارزش نگارش شما را بی جهت کاهش داد بنویسید . اما حیف که بصیرت و فهم شما بیشتر از سیب زمینی نیست!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان درک پایین سیاسی خود را در زمان حمله آمریکا به عراق نشان دادند که خواستار حمایت ما از صدام شدند .
خوبه که یه بهونه ای واسه شما درست شده تا به اصلاح طلبان حمله کنید
United Kingdom
اصلاحات سر تا پاش آتوه نیاز به بهانه نیست .
ياسر
Iran, Islamic Republic of
دولت تركيه يعني كشك بادمجان
Iran, Islamic Republic of
عالی بود
بسیار خوب وهوشمندانه .تشکر میکنم
Germany
خاتمي و امثالهم ننگ تشيع هستند
ایرانی
جهت اطلاع کسانی که حاکمیت ترکها را الگوی مناسبی برای ایران میدانستند. !!!
سارینا
ایول اقای سجادی ایول
آپاراتچیک یعنی چی؟ کسی می دونه؟!
United Kingdom
موضعگیری فعلی اشتباه زمامداران ترکیه نافی موضعگیری و سیاست قبلی غالبا درست انها نمی باشد
علی اصغر
دوتا خاتمی ها ضربان قلبشان برای رژیم حعلی اسرائیل میزند درست مثل قلب پدر خوانده و عهد و عیالش
اصغری
علی اصغر جان قلب شما ها هم برای جنایتکاران کهریزک میتپه
کریمی
احسنت واقعا تحلیل جالبی بود ... حال کردیم ...