جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

درخواست ضد سوري ترکیه از کردها

دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب: 384105
یک روزنامه ترکیه ای از درخواست دولت این کشور از کردهای شمال سوریه برای پیوستن به گروههای مسلح مخالف نظام "بشار اسد" خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آنکارا از کردهای شمال سوریه خواسته است به مخالفان نظام "بشار اسد" بپیوندند. روزنامه حریت با انتشار این مطلب نوشت مقامات دولت ترکیه در دیدار با "صالح مسلم" رهبر حزب اتحاد دموکراتیک سوریه از وی خواسته اند به مخالفان نظام این کشور بپیوندد.

مسلم روز گذشته با مقامات دولت و دستگاه اطلاعاتی ترکیه در آنکارا دیدار و در مورد تحولات اخیر مناطق مرزی سوریه به ویژه شهر کوبانی رایزنی کرده است. این در حالی است که رهبر کردهای سوریه در دیدارهای پیشین خود با چنین درخواستی مخالفت کرده است.

هفته گذشته "صلاح الدین دمیرتاش" از مقامات حزب دموکراتیک مردمی نزدیک به کردهای ترکیه از دولت این کشور خواست از کردهای سوریه برای دفاع از کوبانی در برابر حملات داعش حمایت کند. بر این اساس دولت ترکیه نگران کشیده شدن درگیری ها به مناطق مرزی خود و اعلام منطقه خودمختار کردنشین در شمال سوریه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *