جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

واردات غذای دام از هند یک چهارم شد

يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 379070
واردات کنجاله دانه های روغنی ایران از هند در ۵ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریبا یک چهارم شد و به ۱۲۷ هزار تن رسید.
به گزارش جهان؛ تسنیم به نقل از بیزینس استاندارد نوشت: بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی اتحادیه استخراج کنندگان مواد حلال هند، صادرات کنجاله دانه های روغنی این کشور در بازه زمانی آگوست تا آوریل ۳۶ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، میزان صادرات کنجاله دانه های روغنی به دلیل کاهش تولید کنجاله سویا از ۱.۳ میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته به ۸۶۴ هزار و ۹۲۹ تن رسیده است.

کنجاله دانه های روغنی به عنوان غذای دام مورد استفاده قرار می گیرد.

در ماه آگوست، صادرات کنجاله دانه های روغنی هند در ماه آگوست ۱۳۳ هزار و ۴۰۴ تن بود در حالی که این رقم در سال گذشته ۳۱۷ هزار و ۱۶۱ تن بود که کاهشی ۵۸ درصدی را نشان می دهد. بر اساس برآوردهای انجام شده، سال گذشته تولید کنجاله سویا در هند به حدود ۸ میلیون تن رسید. این مسئله موجب افزایش قیمت ها و افزایش قیمت کنجاله سویا گردید.

بسیاری از تولیدکنندگان کنجاله دانه های روغنی به دلیل کاهش میزان دسترسی به کنجاله سویا جهت روغن گیری، ظرفیت تولیدی خود را در طی چند ماه اخیر کاهش داده اند.

از سوی دیگر، سهم صادرات کنجاله کلزا در بازه زمانی آوریل تا آگوست در مقایسه با ۳۵۸ هزار و ۱۹۶ تن سال قبل افزایش یافته و به ۵۱۳ هزار و ۷۸۵ تن رسیده است.

صادرات کنجاله دانه های روغنی به کره جنوبی، بزرگترین وارد کننده کنجاله دانه های روغنی از هند در طی ۵ ماهه نخست سال مالی جاری بدون تغییر نسبت به سال قبل در رقم ۴۱۶ هزار و ۹۱۸ تن ثابت باقی ماند.

در طی ۵ ماهه نخست سال مالی جاری که برابر با ۵ ماه نخست سال ایرانی است ایران ۱۲۷ هزار و ۱۸۲ تن کنجاله دانه های روغنی از هند وارد کرد، در حالی که این رقم در سال گذشته ۴۷۲ هزار و ۳۶۱ تن بود.

ایران قبلا بزرگترین وارد کننده کنجاله دانه های روغنی از هند بود، اما میزان واردات این کشور از هند ۷۳ درصد کاهش داشته و اکنون کره جنوبی به بزرگترین وارد کننده کنجاله دانه های روغنی از هند تبدیل شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *