يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

فرماندارتگزاس تحت‌تعقیب قضایی قرارگرفت

شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۵
کد مطلب: 375271
علیه فرماندار ایالت تگزاس در آمریکا به اتهام سوء استفاده از قدرت تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، «ریک پری»، فرماندار ایالت تگزاس آمریکا به اتهام سوءاستفاده از اختیارات اجرایی، تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.

سال گذشته یک گروه نظارتی شکایتی علیه ریک پری فرماندار جمهوری‌خواه تگزاس تنظیم کرده بود که پس از آن در ماه آوریل هیئت منصفه‌ای به منظور بررسی این شکایت تشکیل شد. آقای پری متهم است پس از امتناع دادستان شهرستان «تراویس» از استعفای اجباری، با سرپیچی از قانون از پرداخت بودجه واحد پیگرد قضایی این شهرستان خودداری کرده است.

گزارش‌ها حاکی است آقای پری بعد از آنکه «رزمری لمبرگ»، دادستان منطقه «تراویس» به علت رانندگی در حالت مستی دستگیر شده بود از وی خواسته بود از سمتش استعفا دهد اما وی از این دستور امتناع کرده بود. فرماندار جنجالی تگزاس، پس از این در اقدامی انتقام‌جویانه از پرداخت بودجه ۷.۵ میلیون دلاری واحد قضایی شهرستان تراویس که پرونده فسادهای سیاسی را پی گیری می‌کرده، خودداری کرده است.

گروه نظارتی «عدالت عمومی برای تگزاسی‌ها» با این استدلال که این اقدام ریک پری مصداقی از توسل به زور و رشوه خواری است، سال گذشته بر علیه وی شکایتی تنظیم کرد.
کرایک مک دونالد، رئیس این گروه غیرانتفاعی پیش از این در این باره گفته بود:«وتو کردن بودجه یک بخش از اختیارات فرماندار است، اما ریک پری از خط قرمز عبور کرده و از اختیارات خود برای مجبور کردن یک مقام قضایی مستقل برای استعفا دادن از مقامش سوء استفاده کرده است.»

ریک پری، سناتور جمهوری خواه ایالت تگزاس اوایل ماه می گذشته در مصاحبه با شبکه خبری ان بی سی ضمن از احتمال شرکتش در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ خبر داده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *