سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

بری: دولت لبنان با تروریست‌ها مذاکره نکند

دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب: 374627
رئیس پارلمان لبنان از موسسات نظامی و دولت خواست تا با گروههای مسلح در مورد پرونده نظامیان ربوده شده مذاکره نکنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در گفتگو با روزنامه السفیر این کشور ضمن ابراز خرسندی از بازگشت سعد حریری به کشور گفت که این بازگشت برای مبارزه با افراط گرایی و تقویت اعتدال در داخل لبنان ضروری و مفید است. وی تاکید کرد که اگر سعد حریری تصمیم بگیرد که در ابتدای صف مبارزه با تروریسم و افراط گرایی باشد، ما چاره ای نداریم جز اینکه این رویکرد را بستاییم.

وی از آمادگی خود برای همکاری با حریری در زمینه مقابله با تروریست ها یا فعال کردن مجدد موسسات قانونگذاری در این مرحله حساس خبر داده و از موسسات نظامی و دولت خواست تا با گروههای مسلح در مورد پرونده نظامیان ربوده شده مذاکره نکنند.

بری گفت که در این رابطه همانطور که من قبلا به تمام سلام نصیحت کردم، باید از قطری‌ها و ترک‌ها کمک گرفت با این شرط که مذاکره و سازش با هر درخواست آن‌ها در مورد آزادی اسرا از زندان رومیه مردود باشد.

وی در اعلام دلایل خود در مخالفت با تمدید مجلس نمایندگان گفت که در دوره تمدید شده اخیر، مجلس رئیس جمهور را انتخاب نکرده و قانون انتخابات جدید را نیز به تصویب نرسانده و حتی برخی قوانین ضروری از جمله قانون حقوق‌ها را نیز برررسی نکرده و نقش نظارتی خود را نیز ایفا نکرده است، آیا مجلسی اینچنینی نیاز به تمدید دارد؟

وی خواستار برگزاری انتخابات حتی با قانون بد شصت شد و گفت که انتخاب بد بهتر از گزینه بدتر است.

رئیس جنبش امل لبنان تاکید کرد که در پایان مهلت تمدید شده مجلس در ۲۰ نوامبر آینده، رسما به کار مجلس پایان خواهد داد، حتی اگر این اقدام به ایجاد خلأ بزرگ در کشور و خالی ماندن پست‌های رئیس جمهور، پارلمان و دولت منجر شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *