دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 10 Jun 2024
 
۰

السیسی به روسیه می‌رود

دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 374555
رئیس جمهور مصر که در حال حاضر به عربستان به سر می‌برد روز سه‌شنبه به روسیه سفر خواهد کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، گزارش‌ها حاکی است عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر روز سه‌شنبه به کشور روسیه سفر خواهد کرد. دولت مصر، روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد «رئیس‌جمهور (عبدالفتاح) السیسی بنابه دعوت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، روز سه‌شنبه سفری کوتاه به مسکو انجام خواهد داد.»

در این بیانیه به مدت سفر السیسی اشاره نشده است و همچنین مشخص نیست السیسی مستقیما از عربستان به روسیه خواهد رفت یا ابتدا به قاهره بازخواهد گشت.

براساس بیانیه نهاد ریاست‌جمهوری مصر، السیسی، عصر یکشنبه وارد شهر «جده» در عربستان شد و مورد استقبال «مقرن بن عبدالعزیز» ولیعهد سعودی قرار گرفت. السیسی با پادشاه سعودی نیز دیدار کرد.

براساس این گزارش، السیسی، در فوریه گذشته زمانی که فرمانده ارتش مصر بود، به مسکو سفر کرد و در حالی‌که روابط قاهره و واشنگتن در پی قلع و قمع هواداران «اخوان‌المسلمین» در مصر بحرانی شده بود، السیسی با روسیه درباره یک معامله تسلیحاتی به توافق رسید.

آقای السیسی» روز یکشنبه برای دیدار با «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان وارد شهر جده شده بود. رئیس جمهور مصر پیش از این به کشورهای الجزائر و گینه سفر کرده بود و سفر به عربستان سومین سفر وی پس از تصدی ریاست جمهوری مصر خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *