سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

جنگجویان‌خارجی در افغانستان افزایش‌یافته‌اند

يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب: 374519
سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: جنگجویان خارجی در جنگ افغانستان طی سالجاری افزایش یافته و در حملات گروهی مخالفان مسلح علیه نیروهای افغان نقش دارند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، «ظاهرعظیمی» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: جنگجویان خارجی در جنگ افغانستان طی سالجاری افزایش یافته و در حملات گروهی مخالفان مسلح علیه نیروهای افغان نقش دارند.

وی افزود: شماری از نظامیان پاکستانی و شبکه‌‌های تروریستی زیر حمایت سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی.اس.آی) در هدایت و حملات مخالفان مسلح دولت افغانستان همکاری می‌کنند.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان تاکید کرد: باوجود افزایش جنگجویان خارجی در صفوف مخالفان مسلح دولت افغانستان، نیروهای امنیتی افغان با توانمندی هرنوع تهدیدی را دفع خواهند کرد.

از سوی دیگر، وزارت کشور افغانستان اعلام کرد: اسناد و مدارک کافی از حضور نظامیان پاکستانی در صفوف مخالفان مسلح دولت افغانستان را در اختیار دارد.

برخی از کارشناسان افغان در مورد دلایل افزایش جنگجویان خارجی در صفوف گروه طالبان می‌گویند که عملیات وزیرستان پاکستان، خروج نیروهای خارجی، عدم امضای پیمان امنیتی کابل-واشنگتن در افزایش جنگجویان خارجی در افغانستان تاثیرگذار است.

پیش از این نیز شورای امنیت ملی افغانستان، حضور نظامیان پاکستانی را در جنگ ولایت هلمند تایید کرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *