سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

مقایسه‌آماری قربانیان‌کودک در جنگ‌های غزه

شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۷
کد مطلب: 374321
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد "یونیسف" در گزارشی با مقایسه آماری قربانیان کودک در جنگ های غزه شمار شهدای کودک در جنگ اخیر غزه را بیش از دو جنگ پیشین دانست.
به گزارش جهان، مهر به نقل از معا، یونیسف صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که شمار کودکان فلسطینی که در جنگ اخیر غزه قربانی شده اند در مقایسه با دو جنگ قبلی بیشتر بوده است.

در این گزارش آمده است: در حملات اسرائیل به نوارغزه ۴۴۷ کودک کشته شده اند و این تعداد بیشتر از جنگ های قبلی غزه است. از این تعداد ۲۷۷ نفر پسر و ۱۷۰ نفر نیز دختر هستند که سن آنها ۱۰ تا ۱۷ سال است.

در ادامه گزارش گفته شده است: در جنگ اخیر غزه ۲ هزار و ۸۷۷ کودک فلسطینی نیز زخمی شدند. این در حالی است که حملات نظامی اسرائیل به غزه در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ به کشته شدن ۳۵۰ کودک منجر شده بود و جنگ غزه در سال ۲۰۱۲ نیز کشته شدن ۳۵ کودک را در پی داشت.

اطلاعات سازمان ملل متحد حاکی از آن است که از آغاز جنگ کنونی غزه هزار و ۸۹۶ فلسطینی شهید و بیش از ۹ هزار نفر زخمی شده اند. بیش از ۷۰ درصد قربانین غیر نظامی هستند و یک سوم آن نیز کودک هستند.

در این گزارش همچنین به کمبود برق و آب شرب در نوارغزه اشاره و اعلام شده است: برق غزه تنها ۱۱ درصد نیاز ساکنان این منطقه را تامین می کند و این مشکل به دلیل کمبود سوخت نیروگاه برق غزه است. نوارغزه به ۵۰۰ هزار لیتر سوخت احتیاج دارد.

سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرده است نیمی از بیمارستان های نوارغزه تخریب شده است و ۷۵ مرکز بهداشتی و درمانگاه وابسته به وزارت بهداشت فلسطین و آنروا بسته شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *