شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۲
۱

نبرد رزمندگان جنبش أمل با داعش+عکس

سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب: 373775
رزمندگان جنبش أمل در کنار نیروهای ارتش لبنان در منطقه عرسال با تروریست‌های داعش و جبهة‌النصرة درحال نبرد هستند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، درگیری‌های شدیدی بین نیروهای ارتش و تروریست‌های داعش و جبهة‌النصرة از ساعت ۲۰ شب گذشته شروع شده و نیروهای ارتش موفق شدند در حومه "راس السرج" در بلندی‌های عرسال پیشروی و بیشتر بلندی‌ها در کوه‌های شرقی عرسال را محاصره کنند.

براساس این گزارش عناصر مسلح در منطقه وادی العیان و وادی عطا در تنگنا و محاصره شدید قرار گرفته و تلفات زیادی متحمل شده‌اند.

تجاوز داعش و جبهةالنصرة به شهرک عرسال و حومه آنکه از روز شنبه شروع شده، تاکنون به شهادت ۱۴ نظامی، زخمی شدن ۸۶ تن و اسارت ۲۲ تن منجر شده است.

نبرد رزمندگان جنبش أمل با داعش

«نبیه بری» رئیس پارلمان و دبیر کل جنبش أمل لبنان به منظور پیگیری تحولات منطقه عرسال بعد از ظهر روز گذشته با «جان قهوه چی» فرمانده ارتش لبنان تلفنی گفت‌وگو کرد.

وی هدف قرار گرفتن نیروهای ارتش را محکوم کرد و افزود: مطمئن هستیم که اهالی عرسال همانند اهالی موصل عراق اجازه نخواهند داد که تروریسم بر شهرشان سیطره پیدا کند.

نبرد رزمندگان جنبش أمل با داعش

جنبش امل یکی از دو حزب عمده شیعه در لبنان است. این جنبش توسط «امام موسی صدر» پایه‌گذاری شد و در سال ۱۹۷۴م رسما اعلام موجودیت کرد.

امل مخفف عبارت: «أفواج المقاومة اللبنانیة» یعنی «گروه‌های لبنانی مقاومت» و خود عبارت امل نیز در عربی به معنای «امید» است.

ریاست این جنبش از ابتدای تأسیس تا سال ۱۹۷۹م بر عهده شهید چمران بود. همچنین از سال ۱۹۸۴م تا کنون نبیه بری ریاست آن را بر عهده دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این تیکه را خوب آمده: مطمئن هستیم که اهالی عرسال همانند اهالی موصل عراق اجازه نخواهند داد که تروریسم بر شهرشان سیطره پیدا کند!!!