چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۸
۴

آیت الله ناصری: منتظر واقعی، ناراضی است

ویژگی‌های منتظران واقعی امام زمان(عج)
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 368865
استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان گفت: حضرت مهدی(عج) ولی نعمت ما بوده که سزاوار است به یاد امام زمان(عج) در طول روز باشیم و همه باید این مسئله را مورد توجه قرار دهند.
آیت الله ناصری: منتظر واقعی، ناراضی است
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت الله محمد ناصری شامگاه شنبه در سلسله دروس اخلاق ماه مبارک رمضان به موضوع امامت در عقاید شیعه اشاره و اظهار کرد: کسی که منتظر امام زمان(عج) است این انتظارش نتیجه اعتقاد و ایمان فرد به موضوع مهم امامت است.

وی افزود: امامت از عقاید شیعه بوده و این انتظار فرج عمل به اعتقادات است که با ظهور امام زمان(عج) عدل الهی در جهان گسترده شود و عدل واقعی حاکم شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اهمیت رعایت حقوق اجتماعی در جامعه، بیان کرد: کسی نباید به کسی توهین کند و حقوق دیگران را از بین ببرد و بدون شک منتظران حضرت مهدی(عج) هیچ‌گاه به حقوق دیگران تجاوز نمی‌کنند.

وی احترام به حقوق دیگران و رعایت حقوق مردم را از نتایج انتظار بیان و تصریح کرد: منتظر واقعی هیچ گاه غیبت افراد و را انجام نداده و خلاف‌های اخلاقی انجام نمی‌دهد.

آیت‌الله ناصری انتظار فرج را مهم دانست و گفت: انتظار فرج تنها زبانی و لفظی نیست بلکه منتظر واقعی از وضع فعلی ناراضی و به دنبال تغییر در وضعیت کنونی جامعه بوده که ابزار ناراحتی و تلاش برای رهایی ظلم بر سر شیعیان عالم، نمونه ای از علائم انتظار برای مسلمانان و شیعیان است.

وی انجام اعمال نیکو برای فرج امام زمان(عج) را وظیفه منتظران دانست و گفت: نباید اعمال ما به گونه ای باشد که سبب نارضایتی امام زمان(عج) بشود و هرچقدر که شیعیان به یاد امام زمان (عج) باشند و از ولی نعمت خود یاد کنند امام زمان(عج) نیز از آنان یاد می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
منتظر واقعی اصلاح طلب استن نه اصول گرا
Iran, Islamic Republic of
منتظران واقعی پایبند به اصول اند (توحید،معاد،نبوت،عدل، امامت)...

و در جهت این اصول، اصلاحات را انجام می دهند...
چه ربطی داشت
سرور
منتظر واقعی عاقل است.