چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۱

ثبت نام هزاران عراقی برای حفاظت از حرمين

سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب: 368195
خبرنگار سی ان ان از ثبت نام هزاران تن از مردم عراق برای دفاع از حرم امام حسین علیه السلام خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، خبرنگار سی ان ان از ثبت نام هزاران تن از مردم عراق برای دفاع از حرم امام حسین علیه السلام خبر داد.

خبرنگار شبکه سی ان ان گفت، در اوایل سده هزار و هشتصد میلادی ارتشی از وهابی‌ها تلاش داشتند که زیارتگاههای مقدس شیعیان در شهر کربلا را ویران کنند که آرامگاه ابدی یکی از محترم ترین و عزیزترین امامان شیعه یعنی امام حسین علیه السلام و برادرش عباس (ع)است.

وهابی‌ها در این حمله شکست خوردند و اکنون بیش از دو سده بعد، داعش که گروهی تروریستی و گروهی خشن تر و جدی تر از القاعده است، قول داده است این زیارتگاههای مقدس شیعه را ویران کند.

سخنگوی گروه تروریستی داعش در پیامی صوتی از طرفداران این گروه خواسته است به حرکت خود ادامه دهند و گفته است نبرد هنوز به شدید‌ترین سطح خود نرسیده است. وی گفته این نبرد در بغداد و شهر مقدس کربلا به اوج خود خواهد رسید و هدف آن نابودی زیارتگاه مقدس شیعیان در کربلا خواهد بود.

سطح تدابیر امنیتی در اطراف شهر کربلا همیشه بالا بوده است و اکنون نیروهای داوطلب این تدابیر را افزایش داده‌اند.

در خلال گزارش عقیل الطریحی فرماندار کربلا گفت : بیش از چهل وپنج هزار داوطلب ثبت نام کرده‌اند، ما دو اردوگاه آموزشی در کربلا داریم که ظرفیتشان هر یک حدود سه الی چهار هزار نفر است و داوطلبان در این اردوگاههای جنگ نامنظم شهری را آموزش می بینند.

فلاح عون مهندس نرم افزار که از نیروهای داوطلب به شمار می رود می گوید: ما در تلاش برای تشکیل یک نیروی ویژه هستیم.

گروه داعش بخش‌هایی از عراق را تحت کنترل خود گرفته است و استان الانبار عراق را بخشی از آنچه خلافت اسلامی توصیف می‌کند معرفی کرده است. این بیانیه بسیاری از مسلمانان را عصبانی کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یا اباعبدالله ...