دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

طرح امنیتی ویژه بیروت برای مقابله با داعش

سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 368057
وزارت کشور لبنان طرح امنیتی ویژه‌ای را برای حمایت از امنیت بیروت و حومه این شهر آغاز کرده است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه خبری جریان آزاد ملی لبنان خبر داد، نهاد المشنوق وزیر کشور لبنان در وزارت کشور نشستی امنیتی را برای بررسی طرح امنیتی بیروت و تعیین زمان آغاز این طرح برگزار کرد.

این طرح شامل تمامی بخش‌های پایتخت و ضاحیه جنوبی بیروت است و از سوی تمامی گروه‌های سیاسی موجود در لبنان مورد حمایت قرار گرفته است. بر اساس این طرح ارتش نقشه‌هایی را به اجرا خواهد گذاشت که ثبات در این منطقه را تقویت می‌کند.

این در حالی است که اطلاعات امنیتی حاکی از فعالیت گسترده گروه‌های تروریستی برای ناامن کردن لبنان جهت زمینه سازی تحرکات عناصر داعش در این کشور است.

دیروز کاربران اینترنتی تصویر یک نامه امنیتی صادره در تاریخ ۲۸ ماه جاری ژوئن را منتشر کردند که در آن در مورد حمله تروریستی به مناطق شیعه نشین لبنان هشدار داده شده است.

در این بیانیه آمده است ماموران امنیتی بر اطلاعات زیادی دست یافته‌اند که نشان از احتمال حمله گردانهای عبدالله عزام به روستاهای شیعه نشین عرسال مانند هرمل و اللبوه دارد.

همچنین در بیانیه مذکور نسبت به برنامه ریزی عناصر داعش برای دو حمله همزمان به وسیله دو خودروی بزرگ بمب‌گذاری شده در طرابلس در آینده‌ای نزدیک هشدار داده شده است و احتمال قوی آن است که هدف یکی از حملات ضاحیه جنوبی و هدف حمله دیگر یکی از سازمان‌های امنیتی لبنان باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *