شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۲

سفر یکی از مراجع تقلید عراق به ایران

دوشنبه ۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 367839
حضرت آیت الله مدرسی تاکنون ده‌ها جلد کتاب در زمینه دینی و مذهبی نگاشته و صدها شاگرد از کشورهای مختلف جهان عرب و به ویژه شیعیان عربستان سعودی تربیت کرده است.
سفر یکی از مراجع تقلید عراق به ایران
به گزارش جهان به نقل از شیعه آنلاین، حضرت آیت ‌الله سید «محمدتقی مدرسی» از مراجع تقلید عراق که هر سال ماه مبارک رمضان را در ایران می‌ گذراند، به ایران سفر کرده تا به رسم عادت هر ساله، شب های این ماه مبارک در دفتر خود در کوچه امامزاده یحیی تهران، محفل شبانه‌ ای و به یاد ماندنی برگزار کند.

در این محفل شبانه و به یاد ماندنی که حدودا از ساعت ۱۲ نیمه شب آغاز شده و تا ساعت ۲ ادامه می‌یابد، حضرت آیت‌الله مدرسی در آن به سخنرانی و تفسیر قرآن کریم می‌پردازد.

گفتنی است در این محفل ده‌ها روحانی پیر و جوان که بیشتر آنان از هیئات به آنجا می‌آیند، پس از پایان مجالس و سخنرانی‌های خود در مجالس گوناگون، به این محفل شبانه و علمایی آمده تا ساعاتی زیبا و به یاد ماندنی را در کنار همکاران و دوستان خود بگذرانند و نیز پای منبر این مرجع عالیقدر بنشینند. لهجه عربی حضرت آیت‌ الله مدرسی بر شیرینی سخنرانی وی که به زبان فارسی است، می‌افزاید.

شرکت در این محفل برای عموم آزاد است از همین رو علاوه بر این روحانییون، افراد مکلا و غیرروحانی نیز در آن حضور می‌یابند. گفته می‌شود سال‌های گذشته برخی علما و چهره‌های دینی سرشناس همچون آیت‌الله مجتهدی، آیت‌الله فلسفی و برخی دیگر بزرگان گهگاهی در این محفل شرکت کرده و بر بار معنوی و علمی آن می‌افزودند.

گفتنی است حضرت آیت‌الله سيد «محمدتقى مدرسى» در سال ۱۹۴۵ميلادى در شهر مقدس کربلا و در سراى علم و فضيلت ديده به جهان گشود. پدرش آيت‌الله سيد محمدکاظم مدرسى از بزرگان حوزه‌هاى دينى، از جمله حوزه کربلا بود. پدر بزرگ او حضرت آيت‌الله سيد محمدباقر مدرسى مرجع تقليد زمان خود بوده است. سيد محمدتقى از سوى مادر وابسته به خاندان نامدار شيرازى است.

حضرت آیت الله مدرسی تاکنون ده‌ها جلد کتاب در زمینه دینی و مذهبی نگاشته و صدها شاگرد از کشورهای مختلف جهان عرب و به ویژه شیعیان عربستان سعودی تربیت کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *