چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰

اعلام زمان بازگشت تیم ملی به کشور

پنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 367241
تیم ملی فوتبال ایران که با شکست مقابل بوسنی و هرزگوین از رقابت های جام جهانی ۲۰۱۴ خداحافظی کرد، صبح شنبه به تهران می رسد.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، در ادامه دور سوم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل ، دیشب تیم ملی ایران در سومین دیدارِ خود ۳ - ۱ نتیجه را به بوسنی هرزگوین واگذار کرد و با کسب یک امتیاز و ایستادن در مکان چهارمِ گروه ۶ ، با جام بیستم خداحافظی کرد. تک گل کشورمان را در این بازی رضا قوچان نژاد در دقیقه ۸۲ به ثمررساند و برای بوسنی ژکو ، پیانیچ و ورساجِویچ گلزنی کردند .

* کارلوس کی‌روش - سرمربی تیم ملی ایران - در پایان بازی گفت : همه بازیکنان تلاش کردند و جنگیدند تا موفق شویم . فکر می‌کنم در این دیدار ، تجربه اروپایی ما مشخص شد ، بخت خوبی داشتیم و حیف شد که گل نزدیم و با اشتباهاتی که در خط دفاعی داشتیم گل خوردیم و حذف شدیم .

* سافت سوسیچ - سرمربی تیم بوسنی - هم گفت : ما می توانستیم در مرحله بالاتری باشیم . اگر در بازی مقابل نیجریه ، داور عملکردِ بهتری داشت قطعا ما یک مرحله بالاتر می رفتیم ، اما وقتی این اتفاق نیفتاد تلاش کردیم وداعِ شیرینی با جام جهانی داشته باشیم .

جدول رده بندی گروه شش

* بعد از بازی با بوسنی، مهرداد پولادی و خسرو حیدری طبق مقررات معمول تست دوپینگ دادند.
* میزان دوندگی بازیکنان ایران مقابل بوسنی:

رضا قوچان‌نژاد: ۱۰۶۳۸ متر
اشکان دژاگه: ۶۹۹۰ متر
احسان حاج‌صفی: ۷۵۸۴ متر
سیدجلال حسینی: ۹۴۴۸ متر
امیرحسین صادقی: ۹۵۳۵ متر
جواد نکونام: ۱۰۲۸۲ متر
مسعود شجاعی: ۵۲۷۴ متر

آندرانیک تیموریان: ۱۰۹۰۹ متر
پژمان منتظری: ۱۰۲۰۹ متر
مهرداد پولادی: ۹۳۷۰ متر
خسرو حیدری: ۵۷۹۲ متر
علیرضا جهانبخش: ۳۹۶۷ متر
کریم انصاری‌فرد: ۲۹۸۴ متر

* آندرانیک تیموریان با بازی دیشب، به رکورد ۶ بازی در جام جهانی رسید و با مهدوی کیا برابر شد. جواد نکونام هم پنجمین بازی خود در جام جهانی را تجربه کرد و با علی دایی برابر شد.

* اعضای تیم ملی فوتبال ایران ، جمعه ، ساعت ۱ و ۳۰ دقیقه بامداد به وقت برزیل - این کشور را به سمت دوبی ترک می‌کنند و ساعت ۴ صبح روز شنبه - هفتم تیر به تهران می‌رسند. دانیل داوری، قوچان نژاد و دژاگه همراه با تیم ملی به ایران نمی آیند. کفاشیان و نصرالله سجادی، دیشب بعد از بازی راه افتادند.

* کفاشیان - رئیس فدراسیون فوتبال - اعلام کرد ؛ کارلوس کی‌روش برای تمدید قرارداد ، سالی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار برای خودش و یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار برای دستیارانش درخواست کرده است که برای پرداخت آن باید از وزارت ورزش کمک بگیریم .

* در دیگر بازی گروه ۶ ، آرژانتین ۳ به ۲ ازسد نیجریه گذشت و با ۹ امتیاز بعنوان صدرنشینِ گروه ، گام به مرحله حذفی گذاشت ، نیجریه هم با ۴ امتیاز به همراه آرژانتین صعود کرد . لیونل مسی دو بار و مارکوس روخو برای آرژانتین گل زدند و هر دو گل نیجریه را احمد موسی به ثمر رساند.

* همچنین در گروه ۵ این رقابت ها ، بامداد امروز ، فرانسه با تساوی بدون گل مقابل اکوادور متوقف شد اما با ۷ امتیاز بعنوان صدرنشین به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت .

* در دیگر بازی این گروه ، سوئیس با ۳ گل هُندوراس را شکست داد و با ۶ امتیاز به مرحله بعد صعود کرد . ژردان شقیری هر سه گل سوئیس را در این بازی به ثمررساند .


* به این ترتیب در مرحله یک هشتم نهایی ، آرژانتین با سوئیس و فرانسه با نیجریه روبرو خواهند شد .

برنامه مرحله بعد

اما مرحله گروهی این رقابت ها ، امشب و بامداد فردا با برگزاری چهار دیدار به پایان می‌رسد .

براساس برنامه ، امشب در گروه ۷ و از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه ، آلمان برابر آمریکا قرار می گیرد. دیدار دو تیم ، تقابل یورگن کلینزمن و یوآخیم‌لو است. هر دو تیم ، بخت بالایی برای صعود به مرحله بعد دارند و یک تساوی نیز ، دو تیم را به مرحله بعد می‌رساند که همین موضوع شایعات زیادی را درباره احتمالِ تبانی در این دیدار درپی داشته است.

در دیگر بازی گروه ۷ که بصورت همزمان برگزار می شود ، پرتغال به مصاف غنا می رود. یاران کریس رونالدو ،کار سختی برای ماندن در برزیل دارند . آنها نه‌تنها باید برابر غنا به برتری برسند بلکه باید منتظر پیروزی پر گل آلمان برابر آمریکا نیز باشند تا بتوانند در جام جهانی باقی بمانند . در طرف مقابل ، غنا در بازی قبلی خود برابر آلمان نشان داد که تیم دست و پا بسته ای‌ نیست.

همچنین از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد فردا ، در گروه ۸ ، روسیه با الجزایر روبرو می شود . بازی دو تیم حساسیت بالایی دارد ، الجزایر با یک برد می‌تواند به مرحله بعد راه یابد و به همین علت ، انگیزه زیادی برای موفقیت برابر شاگردان فابیوکاپلو دارد .

در همین گروه بطور همزمان ، بلژیک با کره‌ جنوبی دیدار می کند . بلژیک که پیش از این با دو پیروزی ، صعودش را به مرحله بعد قطعی کرده است ، برابر کره‌ ای قرار می‌گیرد که شانس اندکی برای صعود به مرحله بعد دارد . شاگردان هونگ‌ میونگ‌ بو در بازی قبل برابر الجزایر با نتیجه تحقیرآمیز ۲ به ۴ شکست خوردند تا با یک امتیاز در قعر جدول این گروه قرار داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *