يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰
۱

مشکلات لرستانی‌ها در آستانه سفر روحانی

امام جمعه لرستان: جوانانمان بی‌کارند
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب: 365827
نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد اشتغال و وجود بیکاری را یکی از دغدغه های مهم مردم لرستان دانست و اظهار داشت: لرستان در صدر آمار بیکاری کشور قرار دارد، این معضل دغدغه غالب خانواده های لرستانی است که منشأ مشکلات اجتماعی زیادی شده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم سخنرانی رئیس جمهور در ورزشگاه تختی شهر خرم آباد اظهار داشت: اشتغال، معیشت، رفاه و آسایش و توجه به قشر کارگر برای مردم لرستان از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام میرعمادی بیان داشت: تلاش شما در برخورد با مسائل بین المللی و تاکید بر تضعیف نکردن دولت و دیپلمات ها نشان از جایگاه ویژه شما نزد مردم و رهبری انقلاب اسلامی ایران دارد.

وی افزود: بنابراین رای مردم و حمایت آشکار رهبر معظم انقلاب از مجموعه دولت این انتظار را ایجاب می کند که دولت در زمینه حل مشکلات مردم توجه ویژه ای داشته باشد تا روح امید در دل مردم زنده شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد اضافه کرد: در راستای ایجاد انگیزه و امید در دل مردم و همچنین در سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" دو نکته حائز اهمیت است که یکی مربوط به بخش فرهنگ و دیگری مربوط به مسئله اقتصاد است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه مردم ولایتمدار لرستان در تمامی صحنه های انقلاب و دفاع مقدس حضور داشته اند خاطرنشان کرد: مردم لرستان با تقدیم بیش از شش هزار و ۵۰۰ شهید و ۱۴ هزار جانباز و حدود ۱۰ هزار آزاده و همچنین تحمل بیش از ۵۰۰ بمب و موشک در دوران دفاع مقدس همواره پیشگام بوده و در دفاع از سیاست های نظام از هیچ کوششی دریغ نکرده اند.

وی اشتغال و بیکاری را یکی از دغدغه های مهم مردم لرستان دانست و اظهار داشت: لرستان در صدر آمار بیکاری کشور قرار دارد که این معضل دغدغه غالب خانواده های لرستانی است که منشاء مشکلات اجتماعی زیادی شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد عنوان کرد: همواره مسئولان و مردم لرستان از وضعیت نامطلوب اقتصادی و بیکاری لرستان رنج می برند و این وضعیت می رود که به یک چالش اجتماعی تبدیل شود.

حجت الاسلام میرعمادی به برخی عوامل رفع معضل بیکاری در لرستان اشاره و اضافه کرد: در این راستا فراهم کردن زیرساخت ها و بهبود فضای کسب و کار، حضور سرمایه گذاران در بخش خصوصی و راه اندازی صنایع نیمه تعطیل از جمله کشت و صنعت، پارسیلون، ماشین سازی، پتروشیمی، پالایشگاه، نیروگاه، تقویت واحدهای تولیدی و صنعتی و تکمیل پروژه های نیمه تمام ضروری است.

وی با بیان این مطلب که چشم مردم لرستان به این سفر است بیان داشت: ان شاء الله دولت تدبیر و امید با تدبیر و چاره اندیشی و مدیریت جهادی این امید را در دل مردم ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد به بخشی از توانمندی های لرستان اشاره کرد و گفت: منابع گردشگری مناسب، وجود معدن سنگ، وجود منابع کشاورزی مناسب و دارا بودن آب، هوا و زمین مناسب، نیروی انسانی مستعد و توانمند در لرستان به ویژه جوانان رشید لرستانی از جمله ظرفیت ها و پتانسیل های این استان محسوب می شوند.

حجت الاسلام میرعمادی افزود: وجود آب فراوان یکی از ظرفیت های خوب لرستان است که تنها دو درصد آن در لرستان استفاده می شود و تنها ۲۵ درصد از زمین های استان آبی و مابقی دیم هستند لذا از شما خواهشمندم که در این هفته جهاد کشاورزی برای آبی شدن زمین های کشاورزی اقدامات لازم را بعمل آورید.

وی با بیان اینکه فرهنگ و اقتصاد دو عنصر تفکیک ناپذیر برای تضمین سلامت استان ها و عامل رشد توسعه هر جامعه هستند خاطر نشان کرد: فراهم نبودن زیرساخت های فرهنگی مانند حوزه های علمیه، دانشگاه ها، مصلاها، کتابخانه ها، مراکز فرهنگی، فرهنگسراها، کمبود مکان های تفریحی و ورزشی برای جوانان از دیگر مشکلات استان لرستان است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد ابراز امیدواری کرد که با تخصیص اعتبار ویژه به بحش فرهنگ در این سفر نسبت به تجهیز این اماکن اقدام جدی به عمل آید و در سالی که با نام فرهنگ نامگذاری شده از بخش فرهنگ رفع مظلومیت شود.

حجت الاسلام میرعمادی از فعالیت های عمرانی استاندار لرستان برای توسعه فرودگاه خرم آباد، ایجاد راه آهن و آزادراه ها قدردانی کرد و گفت: امیدوارم سفر رئیس جمهور باعث خیر و برکت بوده و همچنین سبب جبران محرومیت ها و کمبودهای لرستان شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمدخواجوند
حاج آقاناراحت نباش همه اينها در عرض 20دقيقه وبايك سخنراني گرم حل ميشه