جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

اعلام شرایط انصراف از سفر زائران به عراق

پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب: 364729
به دنبال تهدید داعش به اشغال بغداد و کربلا و همچنین اجرای طرح منع آمد و شد در پایتخت عراق، سازمان حج و زیارت ایران با اعمال تغییراتی در برنامه‌ی اعزام زائران ایرانی به عراق، شرایط انصراف از این سفر را در شرایط کنونی اعلام کرد.
به گزارش جهان، محسن نظافتی ‌ مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که اعزام زائران ایرانی به عراق بدون توقف ادامه دارد، افزود: در تماسی با کربلا و نجف، شرایط در این دو شهر، عادی اعلام شد و تردد زائران ایرانی بین این دو شهر، بدون مشکل درحال انجام است.

وی اضافه کرد:‌ فاصله‌ی کربلا تا نجف، حدود ۷۰ کیلومتر است که اقدامات امنیتی نیز در این محدوده توسط دولت عراق انجام شده، همچنین به تعداد نیروهای امنیتی که کاروان‌های زیارتی را اسکورت می‌کنند، اضافه شده است.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت بیان کرد:‌ نجف، کربلا و روستاهای بین این دو شهر، مناطق شیعه‌نشین هستند که برخلاف مناطق شمالی عراق، داعش کمتر می‌تواند از آن‌ها سوءاستفاده کند و این موضوع سپر مناسبی محسوب می‌شود و ضریب امنیتی را در این مناطق بالا می‌برد.

او سپس با اشاره به تغییرات اعمال شده در برنامه‌ی سفر زائران ایرانی به عتبات عالیات، گفت: سفر به کاظمین درحال حاضر متوقف شده و همه‌ی پروازها به فرودگاه نجف انجام می‌شود، بنابراین کاروان‌های زیارتی ایران با بغداد و شمال این کشور در ارتباط نیستند.

نظافتی همچنین گفت: با توجه به شرایط حاکم در عراق‌، برخی از افراد که برای این سفر ثبت نام کرده‌اند با سازمان حج و زیارت تماس می‌گیرند و جویای شرایط اعزام و البته انصراف از این سفر هستند، بر همین اساس روز گذشته بخشنامه‌ای به تمام استان‌ها به منظور اعلام شرایط انصراف، صادر شد.

به گفته‌ی او، براساس این بخشنامه، اگر زائران در مدت زمان باقی مانده از اعزام‌ها که تا ماه مبارک رمضان است، آمادگی انجام این سفر را ندارند، می‌توانند بدون نگرانی از حذف نوبت‌شان، انصراف دهند.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در توضیحات بیشتری گفت: نوبت زائرانی که فعلا آمادگی انجام سفر به عراق را ندارند، محفوظ خواهد ماند و در نوبت‌های بعدی می‌توانند با مراجعه به کارگزان زیارتی برای انجام این سفر اقدام کنند، علاوه‌بر این خسارتی بابت انصراف از آن‌ها گرفته نمی‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Malaysia
در این شرایط به جای اینکه نیروی های امنیتی برای امنیت کشور زیاد شود نیروی امنیتی برای زائران زیاد می شود !!! عجب مدیریتی دارند اینها !! گرچه ، اگر اینها مدیریت اداره کشور را می دانستند توسط یک گروه کوچک غافلگیر نمی شدند. با تشکر