جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

ترکیه: درباره قیمت گاز با ایران به توافق نرسیدیم

چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۶
کد مطلب: 364617
وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد آنکارا و تهران نتوانستند درباره تعیین قیمت گاز به یک مصالحه دست یابند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از حریت؛ تانر ییلدیز، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه اعلام کرد علی‌رغم اینکه مذاکرات با هیأت همراه حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، به خوبی پیش رفت اما درباره قیمت گاز ایران مصالحه‌ای عینی حاصل نشد.

وی گفت که مقامات ترکیه نارضایتی خود را درباره قیمت کنونی واردات گاز به طرف‌های ایرانی اعلام کرده‌اند و درباره یک فرآیند حکمیت که ترکیه در صدد دستیابی به آن است با آنها گفتگو کردند.

ییلدیز در ادامه گفت: "ایرانی‌ها پیشنهاد چهار صفحه‌ای خود را ارائه کردند اما به آنها گفتیم که این پیشنهاد برای ترکیه کافی نیست. "

رئیس‌جمهور ایراندر ترکیه به گزارشگران اعلام کرده بود که قیمتگاز هم‌اینک در شورای عالی همکاری استراتژیک بررسی می‌شود. "قیمت‌های گاز به چندین پارامتر بستگی دارند. نمی‌توان به سادگی به نتیجه‌ای درباره قیمت گاز طبیعی دست یافت."

اردوغان نیز در پاسخ به همین سوال اعلام کرده بود که موضوع توسط وزرای طرفین مورد بحث قرار گرفته است و اعلام امیدواری کرد که در تعیین قیمت‌ها توافق حاصل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *