سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۱
۳

شروط احتساب سربازی در سوابق بیمه‌ای

شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 363753
مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی چگونگی احتساب خدمت مقدس سربازی به عنوان سوابق بیمه‌ای را تشریح کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، سیروس نصیری در این خصوص گفت: به استناد قانون اصلاح تبصره ماده ۱۴ قانون کار و الحاق یک تبصره به آن مصوب ۳۰/۱/۸۳ و قانون استفساریه قانون مذکور مصوب ۲۸/۳/۸۵ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی مربوطه مصوب ۸/۴/۸۴ هیأت‌وزیران، احتساب مدت خدمت نظام وظیفه و حضور داوطلبانه در جبهه تمامی مشمولین قانون تأمین‌اجتماعی با دارا بودن شرایط مقرر قانونی امکان‌پذیر است.

وی افزود: احتساب سوابق موردنظر منوط به بیمه‌پردازی در زمان ارائه تقاضا و داشتن ۲ سال سابقه حق‌بیمه نزد سازمان و همچنین پرداخت حق‌بیمه متعلقه طبق ضوابط مقرر در ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی مذکور به نسبت هفت‌سی‌ام سهم بیمه‌شده و بیست‌وسه سی‌ام سهم دولت است.

نصیری ادامه داد: مهلت پرداخت حق‌بیمه درصورت پرداخت یک‌جا، حداکثر تا پایان ماه بعد از تسلیم اعلامیه بدهی است.

وی تصریح کرد: بیمه‌شده درصورت عدم توانایی پرداخت یکجای حق‌بیمه متعلقه می‌تواند در مهلت مذکور نسبت به ارائه درخواست تقسیط بدهی اقدام کند که در این حالت واحد اجرایی باتوجه به میزان بدهی و سایر ملاحظات، حق‌بیمه متعلقه را حداکثر در ۱۲ قسط ماهانه تقسیط خواهد کرد.

مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی خاطرنشان کرد: در هرحال پذیرش سوابق موردنظر و بهره‌مندی از مزایای قانونی آن نزد سازمان تأمین‌اجتماعی منوط به پرداخت کامل حق‌بیمه در مهلت‌های تعیین شده خواهد بود. در غیر این صورت احتساب سوابق مذکور براساس تقاضای مجدد و تجدید محاسبه حق‌بیمه با رعایت ضوابط مربوطه میسر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یک سال و اندی مجانی برای دولت کشور انجام وظیفه کردیم و از حقوقمون مالیات و بیمه هم کسر می شد و تنها انتظارمون از دولت اینه که لااقل حق بیمه ما رو پرداخت کنه و اینگونه با سربازهای کشور برخورد حقارت آمیز نداشته باشند که حتی بیمه اونها رو بندازن گردن خودشون
Iran, Islamic Republic of
ما که در زمان جنگ با بسیج در جبهه نبرد بودیم از ما هم حق بیمه وغیره کسر کردند تا این مدت را جز ء خدمت حساب کنند . درصورتیکه ما اون موقع ظاهرا بیمه دولت بودیم
غلام
Iran, Islamic Republic of
تبعیض ازاین واضح تر که خدمت سربازی کارکنان رسمی خدمات درمانی بدون پرداخت هیچگونه وجهی به سابقه آنها اضافه میشود درصورتیکه بیمه شدگان تامین اجتماعی باید برای خدمت سربازی پول واریزکنند