چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

نظرناظران‌خارجی‌انتخابات سوریه‌درباره انتخابات

انتخابات سوریه شفاف و پاک برگزار شد
چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب: 363410
در ادامه نشست هم اندیشی هیات‌های پارلمانی و سازمان های مردم نهاد ناظر بر انتخابات ریاست جمهوری سوریه که در دمشق برگزار شد نمایندگانی از کشورهای روسیه‌،اوگاندا،‌برزیل و ونزوئلا به ایراد سخن پرداختند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، به دمشق نماینده روسیه طی سخنانی انتخابات روز گذشته را در گستره جهانی و تاریخ سوریه بی‌نظیر دانست و گفت: این انتخابات از طریق دموکراسی و رقابت انجام شد. گروه ما از بیش از ده مرکز انتخاباتی بازدید کرد و براساس این بازدیدها انتخابات سوریه را قانونی را مشروع می‌دانیم.

وی با بیان این‌که این انتخابات شفاف و پاک برگزار شد، تصریح کرد: سوریه از طریق دموکراسی رییس جمهور خود را انتخاب کرد.

نماینده پارلمان روسیه گفت: روسیه تمام تلاش خود را جهت حمایت از دولت قانون سوریه به کار خواهد بست.

رییس کمیته سیاست خارجی پارلمان اوگاندا با ابراز همبستگی با ملت سوریه گفت: این شروع یک پروسه تاریخی سیاسی در سوریه است حضور این انتخابات نه گفتن آمریکا،‌فرانسه و متحدین آنها بود.

وی با رد هر گونه تبلیغات منفی از سوی غربی‌ها که از مدت‌ها قبل علیه این انتخابات شروع شده بود گفت: باید هرگونه مسالمت‌آمیز مسائل را به عنوان یک اصل در دستور کار قرار دهیم.

همچنین نماینده پارلمان برزیل با اشاره به بازدیدهای انجام شده از مراکز رای گیری تصریح کرد: این انتخابات تعهد به صلح و دموکراسی واقعی را نشان می‌دهد و به جهانیان نشان می‌دهد که مردم سوریه مخالف دخالت خارجی هستند.

رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ونزوئلا نیز ضمن محکوم کردن همه تلاش‌های انجام شده علیه این انتخابات گفت: این انتخابات به آینده ملت سوریه و به صلح تعلق دارد و ملت سوریه در این انتخابات نشان داد که ملتی با کرامت و آزاد است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *