جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۳

بازار طلای اصفهان تعطیل شد!

سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب: 361205
بازارهای طلا و جواهر اصفهان به دلیل اعتصاب طلا فروشان تعطیل شد.
به گزارش جهان، طی پیگیری هایی که رویش نیوز داشته است بازارهای میدان امام امام علی(ع)، میدان امام، بازار هنر و ديگر بازارهاي سطح شهر از امروز صبح تعطیل بوده است.

یکی از طلافروشان یکی از دلایل این اعتصاب را اعمال مالیات بر ارزش افزوده‌ي ۸ درصدی دانست که با توجه به آن طلا در هنگام فروش با احتساب مالیات بر ارزش افزوده فروخته می شود ولی در هنگام خرید طلا بدون این مبلغ خریده می شود و باعث مي شود رغبت مردم براي خريد طلا كاهش يابد و درنتيجه طلا کارکرد سرمایه ای خود را از داده و بازار طلا از رونق خواهد افتاد.

همچنین طلا فروشان بازار اصفهان دلیل دوم این اعتصاب را درخواست سازمان امور مالیاتی از طلافروشان مبنی بر پرداخت مالیات بر ارزش افزوده سالهای ۹۰ تا ۹۲ اعلام می کنند. این در حالی است که به خاطر بازار رقابتی طلا در سالهای گذشته طلافروشان این مالیات را اعمال نکرده و اقدام به فروش طلا بدون صدور فاكتور فروش كرده و ضمن فروش طلاي ارزان تر به مشتري، خود را از پرداخت ۶ درصدي ماليات بر ارزش افزوده به اداره امور مالياتي معاف مي كردند. درصورتی که این اقدام انجام گیرد طلا فروشان بدهی زیادی به این سازمان خواهند داشت.

لازم به ذکر است پیگیری های خبرنگار رویش برای مصاحبه با آقای شیشه بران، رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر اصفهان، در خصوص اتفاقات امروز بی نتیجه ماند و با پاسخ منفی از طرف ایشان روبرو شد و ایشان اعلام کرد که در این خصوص حرفی برای گفتن ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *