يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

روسیه: ایران و ۱+۵ خواستار توافق هستند

ریابکوف: جو حاکم بر این دور از مذاکرات هسته‌ای متغیر است
جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 360440
معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه مذاکرات ایران و گروه 1+5 برخی مواقع به حاشیه کشیده می‌شود گفت: مسئله مهم آن است که طرفین خواهان دستیابی به توافق در مورد متن توافقنامه نهایی هستند.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس» نوشت: "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه شب گذشته در پایان دور دوم مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در وین در جمع خبرنگاران گفت: طرفین مذاکره کننده سعی دارند روی متن توافقنامه جامع کار کنند، ولی برخی مواقع به حاشیه کشیده می‌شوند.
 
وی افزود: جو حاکم بر این دور از مذاکرات، متغیر است. تلاش‌های جدی برای کار عملی بر روی پیش نویس توافقنامه نهایی و ابعاد مختلف آن صورت می گیرد، البته مسئله مهمتر آن است که مفاد توافقنامه نهایی با انگیزه بالایی در حال بررسی است، هرچند اختلافاتی پیرامون آن وجود دارد.
 
به گفته وی، منطق مذاکرات بر این اساس است که اگر طرفین شرکت کننده احساس کنند که مشکل بزرگی وجود دارد، این مسئله بطور خودکار روند کار بر روی متن توافقنامه را کند خواهد کرد. 
 
ریابکوف یادآور شد: ما برخی مواقع به حاشیه کشیده می‌شویم، ولی برخورد گروه 1+5 و هیئت نمایندگی ایران یکسان است، یعنی این امیدواری وجود دارد که توافق بر سر ساختار کلی و برخی جزییات توافقنامه در نهایت ترکیب شده و نتیجه داشته باشد. البته هنوز جلوتر از این حرکت نکرده‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *