چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۱۸
۱۶

گناهکاری که شیطان هم از او برائت می جوید

پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 360331
تهمت و بهتان به اندازه اى زشت و زننده است که حتى شیطان هم از انجام دهنده آن دو بیزارى مى جوید.
گناهکاری که شیطان هم از او برائت می جوید
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، تهمت و بهتان به اندازه اى زشت و زننده است که حتى شیطان هم از انجام دهنده آن دو بیزارى مى جوید.

شیطان از رفتارهاى زشت و اعمال خلاف استقبال مى کند؛ ولى برخى از رفتارهاى ناروا آن قدر زشت و پلیدند که شیطان هم آن ها را تأیید نمى کند.

یکى از این اعمال ، نابود کردن وجهه افراد در جامعه و ریختن آبروى آن ها به وسیله بهتان یا تهمت است .تهمت آثار شومى هم براى تهمت زننده و هم براى تهمت زده شده به بار مى آورد.

امام جعفر صادق (علیه السلام ) در این زمینه مى فرماید: من روى على مؤمن روایه یرید بها شینه و هدم مروءته لیسقط من اعین الناس اخرجه الله من ولایته الى ولایه الشیطان، فلا یقبله الشیطان

اگر کسى سخنى را بر ضد مؤمنى نقل کند و قصدش از آن ، زشت کردن چهره او و از بین بردن وجهه اجتماعى اش باشد و بخواهد او را از چشم مردم بیندازد، خداوند او را از محور دوستى خود خارج مى کند و تحت سرپرستى شیطان قرار مى دهد؛ (ولى) شیطان هم او را نمى پذیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مـرتـضـی
دارم فکر می کنم این بندگان خدا اصلاحات چیا ، چقدر تا الان به دولت قبل بـُهتان و تـُهمت نـِصار فرمودن!!
همه چی تقصیر دولت قبل هـَـس؟؟؟
من دارم فکر میکنم که چطوری با خوندن این مطلب باز جرات کردی و تهمت زدی
واقعا
Iran, Islamic Republic of
بزرگواران خودتون روایت رو تفسیر نکنید . این به این معنی نیست که شیطان از این عمل بیزاری میجوید . شیطان خودش مظهر هر شر و پلیدی است . شیطانی که انسان را به قتل و فساد و حتی زنا با محارم دعوت می کند آنوقت از این عمل متنفر است ... !؟ تفسیر به رآی نکنید . چند جور دیگر هم می توان تفسیر کرد . از یک عالم دینی بخواهید تفسیر کند .
محمد
سلام عزیز، آری در روایات هست که نقل شده در موقع حساب و کتاب بنده گناه کار عرضه می دارد که من نمی خواستم چنین کار زشتی انجام دهم بلکه شیطان فریبم داد و شیطان در آن لحظه از خود دفاع می کند که خدا شما را به خیر دعوت کرد و من به شر و بدی. پس انتخاب خود را گردن من نیندازید و.... با درود
وای وای بر کسانی که آبروی مومنان را در پیش چشم میلیونها نفر بردند .
!!!!!!!! الله اکبر
از کجای حدیث چنین استنباطی کردی

سند استدلال را مشخص کن
سلام
پس یعنی بعضی از .... ما از شیطان پیشی گرفتن
لطفا مطالب درست را زیبا بیان کنید که خدای نکرده ایجاد شبهه نکند اینگونه مطرح کردن
پناه بر خدا
دانا
تهمت دررفتار شخصی بسی کم اثر تر است تا ایراد اتهام دررسانه ها وفعالیتهای سیاسی و.....
بابا به مسئولین و نمایندگان بگویید اینقدر شیطان را گریه نیاندازند گناه داره
مهران دبیرسپهری
این موضوع در سازمان برنامه و بودجه سابق امری شایع است
حامد
من توصیه می کنم همه سایت های خبری و روزنامه ها به این حدیث شریف تأسی بجویند و بدون توجه به گرایش و نگاه سیاسی به سخن امام صادق(س) عنایت داشته و با عمل به آن توفیقات روز افزون خود را در همه ابعاد کاری و زندگی به عینه مشاهده کنند. از جهان نیوز هم متشکرم که این حدیث زیبا را درج نمودند.
قابل توجه آقای رفسنجانی که چپ و راست به 8 سال گذشته و دولت قبل فحش میده و تهمت میزنه.