چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۱

دیدار مهم نوری المالکی و عمار حکیم

تأکید طرفین بر ادامه مذاکرات سیاسی
سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۳
کد مطلب: 360092
نوری المالکی و عمار حکیم رهبران دو ائتلاف اصلی شیعیان عراق در دیداری مهم، آخرین تحولات سیاسی این کشور پس از برگزاری انتخابات پارلمانی را بررسی کردند.
به گزارش جهان؛ مهر به نقل از پایگاه عراقی المسله نوشت: "نوری المالکی" رهبر ائتلاف دولت قانون که حزبش در انتخابات پارلمانی حائز اکثریت آرا شده است، با "عمار حکیم" رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و رهبر ائتلاف شهروند (المواطن) که از دیگر جریانهای سیاسی پرطرفدار شیعیان در این کشور است، دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در این دیدار تاکید کردند که برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق به تقویت دموکراسی در این کشور منجر خواهد شد.

عمار حکیم نیز در این دیدار بر لزوم اتحاد گروههای قدرتمند و تشکیل ائتلافی منسجم برای رهبری امور کشور تاکید کرد.

همچنین نوری المالکی و عمار حکیم در این دیدار بر لزوم ادامه مذاکرات و رایزنیها میان ائتلاف دولت قانون و ائتلاف المواطن تا زمان رسیدن به یک دیدگاه مشترک برای مرحله آینده کشور تاکید کردند.

در این دیدار علاوه بر حکیم شخصیتهایی نظیر "همام حمودی"، "احمد چلبی"، "محمد الاسدی" و "بلیغ ابوکلل" از دیگر شخصیتهای برجسته ائتلاف المواطن نیز حضور داشتند و آخرین تحولات سیاسی عراق به ویژه پس از برگزاری انتخابات پارلمانی را بررسی کردند.

خاطرنشان می شود نوری المالکی اخیرا در اظهاراتی آمادگی خود را برای تشکیل ائتلاف با جریانهای مختلف سیاسی عراق اعلام کرده بود و با ارسال نامه ای برای همه گروههای عراقی از آنها برای تشکیل دولت اکثریت دعوت به عمل آورده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *