يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

محیطزیست:بنزین‌‌پتروشیمی‌ آلاینده است

دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۴۶
کد مطلب: 358777
درحالی یکی از روسای سازمان حفاظت محیط زیست می گوید تعیین کیفیت بنزین وارداتی برعهده وزارت نفت است و هیچ مرجع دیگری حق دخالت ندارد که این سازمان اخیرا در بیانیه‌ای بنزین تولیدی پتروشیمی|‌ها را سرطانزا معرفی کرده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست طی خبری اعلام کرده است که در حال حاضر وزارت نفت تنها مرجع تشخیص کیفیت بنزین وارداتی است و افراد دیگر نمی‌توانند در این خصوص اظهار نظر کنند.

وی ادامه داد: این که گفته می‌شود بنزین وارداتی از استاندارد یورو٤ برخوردار نیست، مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست نیست، زیرا اصولا تنها مرجع تشخیص کیفیت بنزین، وزارت نفت است و هیچ سازمانی به لحاظ قانونی حق اظهار نظر در اینباره را ندارد.

به گزارش خبرنگار فارس این اظهارات رئیس مرکز ملی هوا که زیر مجموعه سازمان حفاظت از محیط زیست است، درحالی بیان می شود که اواخر هفته گذشته سازمان حفاظت از محیط زیست طی بیانیه ای از سرطان زا بودن بنزین تولیدی پتروشیمی ها خبر داده بود.

پیش از انتشار این بیانیه نیز رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست بارها وزارت نفت را تشویق به واردات بنزین و جایگزینی آن با تولید بنزین در پتروشیمی ها کرده بود.

به نظر می رسد این اظهارات رئیس مرکز ملی هوا و اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست در واکنش به انتشار آنالیز برخی از بنزین هایی است که اواخر سال گذشته وارد کشور شد، که نشان می دهد بنزین های وارداتی مطابق با استاندارد ۴۹۰۴ (استاندارد بنزین یورو۴) نیست.

لازم به ذکر است که استاندارد ۴۹۰۴ به عنوان یک استاندارد اجباری توسط شورای عالی استاندارد، که سازمان محیط زیست نیز یکی از اعضای این شورا است تدوین و اجرایی شده است.

بنابراین باید از رئیس مرکز ملی هوا و اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست پرسید اگر مرجع تعیین کیفیت بنزین وارداتی برعهده وزارت نفت است و هیچ نهاد دیگر نمی تواند در آن دخالت کند آیا در تعیین استاندارد بنزین تولید پتروشیمی ها سازمان حفاظت از محیط زیست حق دخالت دارد؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *