شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۷
۴

کتابی‌درباره‌تشابه وافتراق‌اندیشه‌اقبال‌و نیچه

يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 358496
کتاب «انسان آرمانی در نگاه نیچه و اقبال لاهوری» کوشیده است تا وجوه تفارق و تشابه و نیز برتری های انسان کامل در اسلام و خاصه در نزد علامه اقبال لاهوری را نسبت به انسان آرمانی در اندیشه نیچه نشان دهد.
به گزارش جهان، «انسان آرمانی در نگاه نیچه و اقبال لاهوری» اثر مشترک محمدجعفر محمدزاده و محسن سلگی است که در تابستان ۱۳۹۲ در ۱۸۰ صفحه با قیمت ۵۰۰۰ تومان از سوی انتشارات موسسه اطلاعات منتشر شده است.

دو مفهوم “ابرمرد نیچه" و "انسان کامل اقبال لاهوری" دایر مدار و مهمترین حاصل فکری نیچه و اقبال است. بر این اساس، کتاب "انسان آرمانی" سعی کرده است تا با مطالعه ای تطبیقی رئوس اصلی اندیشه این دو فیلسوف که در انسان موعود و آرمانی آنها طرح می شود را مورد بررسی قرار داده است.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000358/nf00358496-1.jpg

این کتاب که کوشیده تا وجوه تفارق و تشابه و نیز برتری های انسان کامل در اسلام و خاصه در نزد علامه اقبال لاهوری را نسبت به انسان آرمانی در اندیشه نیچه- به عنوان مشهورترین فیلسوف غربی در زمینه نظریه های انسان آرمانی- نشان دهد، هم اکنون توسط انتشارات اطلاعات در نمایشگاه کتاب واقع در مصلی امام خمینی(ره) عرضه شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
من این کتاب را خوانده ام. توانسته موجز و فشرده از عهده مقایسه ابرمرد و انسان کامل برآید
اتفاقا کتابی خوبه که مفصل حرف بزنه که مرجع بشه
مریم
این نیچه نمی دونم چرا اینقدر تو ایران محبوبه. تمام دست فروشای انقلاب کتاباشو دارن خصوصا چنین گفت زرتشت رو
حضرت آقا نظرات عمیق و جالبی درباره اقبال داره