چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

لیگ آرژانتین از سال ۲۰۱۵ به ۳۰ تیم می‌رسد!

جمعه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب: 358129
ایران و آرژانتین، دو تیم رقیبی در جام جهانی برزیل هستند که یکی از تعداد تیم‌های لیگش مرتب کاسته و دیگری بر آن افزوده می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، تیم‌های ملی ایران و آرژانتین به عنوان رقبای آسیایی و آمریکای‌جنوبی در پیکارهای برزیل ۲۰۱۴ تفاوت‌های ریز و درشتی از جنبه‌های فنی و پتانسیل بازی و حتی شکل و ساختار بازی، با یکدیگر دارند.

افزون بر همه این تفاوت‌ها، تازه‌ترین وجه اختلاف دو حریف، شرایط متفاوت لیگ‌های دو کشور است.

در شرایطی که طی یکی‌، دو سال گذشته از تعداد تیم‌های لیگ برتر ایران یعنی پشتوانه اصلی تیم ملی کشورمان کاسته شده و از ۱۸ به ۱۶ تیم تنزل یافته ، از آرژانتین خبر می‌رسد مسئولان لیگ این سرزمین در حال برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد تیم‌های لیگ خود هستند.

براساس گزارشی که روزنامه لارازون منتشرکرده، آرژانتینی‌ها برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کرده‌اند از سال ۲۰۱۵ لیگ دسته اول خود را موسوم به آپرتورالیگ با ۳۰ تیم برگزار کنند.

کارشناسان فوتبال باشگاهی این کشور معتقدند با افزایش تعداد تیم‌های دسته اولی، به اقتصاد باشگاه‌ها بسیار کمک می‌شود و استعدادهای بیشتری مجال خودنمایی پیدا خواهند کرد که سر از تیم ملی (آلبی‌سلسته) درآورند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *