جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۳
۱۶
به مناسبت دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس

پیامبر(ص) هم از عبارت "خلیج فارس" استفاده کرد/ نظر علمای شیعه و سنی+اسناد

چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب: 357802
انکار نام خلیج فارس که در مدارک اسلامی هم به این نام مشهور است چیزی جز فتنه‌انگیزی و جنگ طائفه‌ای به راه انداختن نمی‌باشد. و لذا هر کاری که موجب اختلاف بین امت اسلامی باشد از نظر شرعی حرام است و لذا نشر این حدیث از باب اینکه از بحر فارس نامبرده شده است اشکال ندارد.
پیامبر(ص) هم از عبارت "خلیج فارس" استفاده کرد/ نظر علمای شیعه و سنی+اسناد
به گزارش جهان، چندی پیش یک جوان خوش ذوق هرمزگانی، با برخوردن به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) درباره خلیج فارس که در آن، پیامبر به صراحت از نام فارس برای «خلیج فارس» استفاده کرده اند، دست به کوشش برای فهمیدن صحت و سقم آن زد.

متن برخی از این استفتائیه‌ها به شرح زیر است:

سوال:
اینجانب نیما صفا درگیری، محقق و پژوهشگر هرمزگانی در زمینه ی تاریخ خلیج فارس می باشم که تحقیقات وسیعی را در کتب معتبر اسلامی ـ عربی انجام داده و چندی پیش موفق به کشف و رونمایی از حدیثی در یکی از کتب معتبر اهل سنت به نام مسند ابی یعلی الموصلی البغدادی شده ام، که طبق آن حدیث پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) سه بار نام "بحر فارس" را بر زبان مبارک خود جاری نموده اند و قسمتی از حدیث مذکور که از جابر بن عبدالله نقل شده چنین است: قال رسول الله(ص) و الطیبه، المدینه ما باب من ابوابها الا ملک مصلت سیفه یمنعه. و بمکه مثل ذلک. ثم قال: فی بحر فارس ما هو، فی بحر روم ماهو، ثلاثا...

از آنجایی‌ که این چنین سند محکمی تا کنون برای دفاع از اصالت تاریخی نام خلیج فارس مورد استفاده قرار نگرفته است، لذا استدعا دارم معظم له نظر مبارک خود را در خصوص تبلیغ و انتشار حدیث فوق الذکر و استناد به آن در جهت آگاهی مومنین از وجود چنین سندی مرقوم فرمایید:

آیت الله نوری همدانی:
نشر حدیث فوق الذکر خوب است.


برای مشاهده در اندازه بزرگتر بر روی تصویر کلیک کنید

آیت الله علوی گرگانی:
روایتی از رسول مکرم اسلام در کتاب مسند ابی یعلی الموصلی البغدادی و کتب دیگر وارد شده که در این روایت تصریح شده از خلیج فارس به (بحر فارس) و این کتاب از کتب برادران اهل سنت است که در قرن چهارم هجری قمری نگاشته شده است و لذا انکار نام خلیج فارس که در مدارک اسلامی هم به این نام مشهور است چیزی جز فتنه‌انگیزی و جنگ طائفه‌ای به راه انداختن نمی‌باشد. و لذا هر کاری که موجب اختلاف بین امت اسلامی باشد از نظر شرعی حرام است و لذا نشر این حدیث از باب اینکه از بحر فارس نامبرده شده است اشکال ندارد.


برای مشاهده تصویر در اندازه بزرگتر بر روی تصویر کلیک کنید
آیت الله جعفر سبحانی:
استناد به این حدیث که در مسند ابی یعلی موصلی آمده است بسیار خوب و مفید است.


برای مشاهده تصویر در اندازه بزرگتر بر روی تصویر کلیک کنید

و هم چنین دفتر آیت الله ری شهری علاوه بر تصریح استفاده از این سند معتبر، کتب دیگری نیز معرفی کرده اند و توضیحاتی تاریخی تفسیری از آیات و روایات در خصوص حدیث مذکور داده اند.


برای مشاهده تصویر در اندازه بزرگتر بر روی تصویر کلیک کنید


برای مشاهده تصویر در اندازه بزرگتر بر روی تصویر کلیک کنید
تعدادی از علمای اهل سنت استان هرمزگان همچون شیخ محمدعلی امینی، شیخ محمدصدیق فهیمی، شیخ عبدالرحیم خطیبی، شیخ عیسی چهرافروز و شیخ احمد عالی زاده نیز این روایت را تأیید کرده اند.
https://jahannews.com/vdccxmq1i2bqp48.ala2.html
jahannews.com/vdccxmq1i2bqp48.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بیخیال
قربان حضرتش بشوم انشاالله
بنده پیشنهاد میدهم مجموع این روایات و سخنانی که به نقل از سایر ائمه و خلفای اسلامی از جمله به تعبیر اهل سنت خلفای راشدین، در آن نام دریای فارس یا خلیج فارس بکار رفته است را با نقل دقیق آدرس و سند آنان در یک جلد کتاب نفیس و با زبانهای فارسی و عربی و در صورت لزوم انگلیسی چاپ و نشر گردد.
اگر مدعیان تغییر نام خلیج فارس، اهل پیروی از سنت پیامبر باشند دیگر باید سکوت اختیار کنند و به رسم پیامبر دریای جنوب ایران را خلیج فارس بنماند.
کاوه
امیر الامرا، رحمه للعالمین اسوه یا خلق العظیم امروز مسلمانی وجود ندارد ملتت یا شیعه اند یا سنی اسمت را علم کردهاند خون همدیگر را بریزند علی را ترسو میخوانند میگویند از خلفا ترسید حوصله شهادت نداشت با زو از شیر خدا بیعت گرفتند مسلمانان واقعی از ترس جماعت نمیروند که انگ نخورند لعنتتت و لعنت لعنت کنندگان بر کسانی که ملتت را دچار نفاق کردند در مدینه ات به اصحابت توهین میکنند قبورشان را تفریحگاه میکنند و سایه شیطان را بر خانه کعبه میافکنند جانم به فدای خاک راهت و نفسی که اتنشاق کردهای بدادمان برس و نورت را از ما دریغ مفرما و سرلشکر اخر زمانت را بفرست که خیلی خسته ایم ایمانهایمان از قدمهای ساکرین لرزانتر شده الا با رحم خدا و شفاعتت و گرنه جهنم انتظارمان را میکشد
چطور امروز مسلمانی نیست؟ شیعه و سنی مسلمانند
Serbia
متاسفانه چون حدیث مذکور در صحاح سته ایشان نیامده بالافاصله خواهند گفت حدیث از دید ما صحیح نیست !
مرتضی
نه آقا!!
اینا با این اسناد و روایت درست بشو نیستن که نیستن
batista
هر چی تو بگو، ولی مگه دشمنان ما کم میارن‎ ‎
مهم ماییم که کم نمیاریم فعلا که اونا کم آوردن در مقابل اسناد تاریخی و...
اگر احادیث اهل سنت با این سبک و سند خوب و مطمئن هستند، باید در همه موارد از آنها استفاده شود و به این مورد خاص بسنده نشود.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
از این حدیث خواستیم حقانیت نام خلیج فارس رو اثبات کنیم نه حقانیت شیعه یا سنی رو
فرهاد
یعنی اونی که به نفع ماست خوبه....
بهره برداری از تغییر نام خلیج فارس و ایجاد اختلاف بین ایرانی ها و اعراب از پروژه های صهیونیست هاست . مواظب باشیم بازیگر سناریوی آنها نباشیم.
مملی
از این به بعد باید در تمام نقشه‌های ایران و خلیج فارس این حدیث از پیامبر اکرم (ص) حتماً در گوشه‌ای قابل رؤیت برای بینندگان چاپ شود و حتی شبکه‌های داخلی و بین‌المللی ایران نیز از این پس آن را به عنوان لوگوی خود انتخاب و در معرض دید همه دنیا به خصوص خشک‌مغزها و متحجران عرب بگذارند.
بجنبید برادران، موج ره بیندازید
Iran, Islamic Republic of
احسنت اقا نیما خوب دهن این وهابی های کثیف رو داری می بندی
ایران
....زیاد با ما ایرانی ها کل کل نکنید
ما ایرانیها با دست خالی 8 سال جنگیدیم ونترسیدیم
حالا سر به سر ما نگذارید که تمام آب خلیج فارس را با تمام ماهیها وهرچیزی که توی خلیج فارس هست
داخل حلقو متان می کنیم