پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

انتقاد بی‌سابقه رسانه آل‌سعود از سلفی‌گری

سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب: 357784
انديشه سلفي داراي چهار رکن اساسي است. ارکان اين انديشه انسان را به "الحاد" مي کشاند.
به گزارش جهان به نقل از شيعه‌ آنلاين، وب سايت خبري‌ "ايلاف" از رسانه هاي خاندان حاکم آل سعود به شمار مي رود که از سال ها پيش در لندن فعاليت خود را آغاز کرد و به دليل حمايت و پشتيباني آل سعود از آن، در مدت زمان کوتاهي توانست به يکي از پر مخاطب ترين رسانه هاي عرب زبان در جهان تبديل شود.
 
"ايلاف" ساعاتي پيش مصاحبه اي اختصاصي با شيخ «حسن مالکي» انديشمند، پژوهشگر، نويسنده و چهره سرشناس عربستان سعودي منتشر کرد که در آن به انتقاد بي سابقه از اعتقادات و انديشه سلفي گري پرداخت.
 
مالکي که داراي ده ها تأليف در زمينه هاي مختلف قرآني و ديني است، در بخشي از اين مصاحبه، گفت: انديشه سلفي داراي چهار رکن اساسي است. ارکان اين انديشه انسان را به "الحاد" مي کشاند.
 
گفتني است شيخ «حسن مالکي» به دليل داشتن انديشه هاي آزاد و ضد سلفي، همواره از سوي سلفي هاي سعودي به گرويدن به مذب "شيعه"،‌ "صوفي"، "معتزلي"، "زيدي" و ديگر مذاهب متهم شده در حالي که خودش در گفتگوهاي مختلف اعلام کرده که يک "سني مذهب" که در پي يافتن حق و حقيقت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *