پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۳

اعتراض بسیج اساتید دانشگاه پیام‌نور اصفهان به لغو سخنرانی جلیلی

شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب: 354557
از این پس ممکن است؛ مثلا برای سخنرانی نمایندگان معزز ولی فقیه در استان ها نیز مجوز سخنرانی در اماکن دولتی صادر نگردد یا مجوزشان لغو شود.
به گزارش جهان‌نیوز به نقل از سایت گفتمان؛ به دنبال لغو سخنرانی «دکتر سعید جلیلی» در دانشگاه پیام نور اصفهان، باتوجه به این نکته که برنامه لغو شده توسط بسیج اساتید دانشگاه پیام‌نور تدارک دیده شده بود و مانور برخی از رسانه‌های بیگانه بر روی این خبر، بسیج اساتید دانشگاه پیام نور بیانیه ای صادر نمود که در زیر آمده است:
 
بسمه تعالی
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کُونُواْ قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ شُهَدَاء لِلّهِ وَلَوْ عَلَى أَنفُسِکُمْ أَوِ الْوَالِدَیْنِ وَالأَقْرَبِینَ إِن یَکُنْ غَنِیًّا أَوْ فَقَیرًا فَاللّهُ أَوْلَى بِهِمَا فَلاَ تَتَّبِعُواْ الْهَوَى أَن تَعْدِلُواْ وَإِن تَلْوُواْ أَوْ تُعْرِضُواْ فَإِنَّ اللّهَ کَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرًا
نساء/۱۳۵
 
چندی پیش با همکاری مراجع ذیربط، بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان اصفهان اقدام به هماهنگی و اخذ مجوز برای جلسه گردهمایی اساتید بسیجی با حضور جناب آقای دکتر سعید جلیلی عضو محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام در تاریخ ۲۰ فروردین، روز ملی فناوری هسته ای نمود، اما متاسفانه در شب منتهی به مراسم در پی فشارهایی که به برخی مسئولان در ستاد دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان وارد گردید با برگزاری جلسه مذکور در دانشگاه مخالفت به عمل آمد.

اگر چه طبق منطقِ همیشگیِ حفظ وحدت و با توجه به شرایط فعلی دولت، ورود به مسایل چالشی به مصلحت نیست و ما نیز قصد پیگیری رسانه ای موضوع را نداشتیم اما با عنایت به ابعاد خبری که این اتفاق در حاشیه سفر بسیار پر بار ایشان به استان اصفهان پیدا کرد و نیز سوء استفاده ای که برخی پایگاه های خبری مغرض و بیگانه نمودند مجبور به نوشتن مرقومه پیش رو و ارایه آن به ساحت والای ملت شریف ایران اسلامی گردیدیم.

اگر چه اینگونه ناملایمات و بدرفتاری ها متاسفانه مدتی است که در حق نیروهای انقلابی و وفادار به نظام در نهادهای مختلف از جمله در مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان اصفهان اعمال می گردد ولی مورد اخیر هم بواسطه اینکه ارگان دعوت کننده بسیج اساتید یک دانشگاه دولتی و فرد دعوت شده نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بود در نوع خود کم سابقه می نماید. گو اینکه از این پس ممکن است مثلا برای سخنرانی نمایندگان معزز ولی فقیه در استان ها نیز مجوز سخنرانی در اماکن دولتی صادر نگردد یا مجوزشان لغو شود. نظر به اینکه پرداختن به جزییات روند شکل گیریِ این گردهمایی را، در این مجال خارج از حوصله می دانیم لکن فقط به گفتن این نکته بسنده می نماییم که کل روند برپایی جلسه مذکور و دعوت از جناب آقای دکتر جلیلی جهت سخنرانی بیش از چند ماه به طول انجامید ولی آقایان ترجیح دادند در شب برگزاری مراسم و به بهانه ای واهی با سخنرانی ایشان مخالفت نمایند. جالب تر اینکه موضوع صحبت های ایشان که البته کم و بیش در دیگر برنامه های حضورشان در شهر اصفهان نیز نمود داشت پیرامون گفتمان انقلاب اسلامی و راهبردهای مقام معظم رهبری از جمله اقتصاد مقاومتی بود که رییس جمهور محترم نیز اخیرا به پرداختن به آن در محافل علمی تصریح نموده بود. اما گویی سلیقه بر قانون و منطق عقلانی پیروز شد و مسئولان دانشگاه پیام نور استان اصفهان رای به عدم برگزاری جلسه دادند. از طنزهای نهفته در این اتفاق اینکه کسانی این گردهمایی را لغو کردند که خود را منتسب به جریان فکری اصولگرایی می دانند و از این انتساب بهره ها برده اند، لکن حفظ مقام بر استوار ماندن بر مبنا و اصول مقدم داشته شد.

علی ایحال با توجه به جمیع جوانب با عنایت به اینکه بسیج اساتید، یک نهاد انقلابی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و جناب آقای دکتر سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای – حفظه الله – می باشد، بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان اصفهان عذرخواهی مسئولین مربوطه در استان اصفهان را از مقام عظمای ولایت و نمایندگان منتصب از طرف ایشان ، آحاد امت حزب الله و اساتید فرهیخته بسیجی در دانشگاه ها لازم و اجتناب ناپذیر می داند.
 
والسلام علی من التبع الهدی
بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان اصفهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *