شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

ترین"های امداد نوروزی ۹۳ اعلام شد

دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب: 353522
رئیس سازمان امداد و نجات "ترین"های امداد نوروزی سال ۹۳ اعلام کردT که براین اساس عملیات‌های امدادجاده‌ای در نوروز امسال کاهش یافته بود ولی عملیات‌های امدادی در برف و سیل با افزایش مواجه شده بود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، پیرحسین کولیوند رئیس سازمان امداد و نجات در نشست ارائه گزارش عملکرد جمعیت هلال احمر در ایام نوروز با حضور روسای سازمان‌های امداد و نجات، جوانان و داوطلبان برگزار شد، اظهار داشت: در مدت اجرای طرح امداد و نجات ملی نوروزی که ۲۲ روز از تاریخ ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین به طول انجامید که بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ مأموریت امدادی صورت پذیرفت.

* امدادرسانی به بیش از ۲۴۲ هزار مسافر نوروزی

وی در ادامه به امدادرسانی به بیش ۲۴۲ هزار مسافر نوروزی اشاره کرد و افزود: در این مدت ۵ هزار و ۶۰۳ نفر از مرگ حتمی نجات یافتند و به ۴۵ هزار و ۵۳۴ مصدوم خدمات ارائه شد که از آن جمله می‌توان به انتقال سه هزار و ۱۰۰ مصدوم به مراکز درمانی اشاره کرد. همچنین در این مدت بیش از ۳۶ هزار نفر نیز از درمان سرپایی بهره مند شدند.

* اسکان ۱۳۴ هزار مسافر نوروزی در ۲۲ روز

کولیوند تصریح کرد: در مدت اجرای طرح امداد و نجات بیش از ۱۳۴ هزار مسافر نوروزی تحت اسکان اضطراری قرار گرفتند و بالغ بر ۴۶۳ عملیات رهاسازی نیز توسط امدادگران انجام شد.

* کاهش عملیات های جاده‌ای/افزایش عملیات برف و سیل


رئیس سازمان امداد و نجات در ادامه به کاهش سه درصدی عملیات جاده‌ای و کاهش ۱۸ درصدی عملیات‌های رهاسازی اشاره کرد و افزود: در این مدت ۱.۴ درصد نیز کاهش مصدومان انتقالی به مراکز درمانی داشتیم ولی با افزایش ۹ برابری عملیات‌ها در برف و کولاک و همچنین افزایش ۶ برابری عملیات ها در سیل و آبگرفتگی مواجه بودیم.

* بیشترین عملیات امدادی در روز طبیعت

وی به بیشترین عملیات و خدمات امدادی در روز ۱۳ فروردین با ۵۴۰ مورد خدمات امدادی اشاره کرد و افزود: بیشترین عملیات و خدمات امداید به ترتیب در استان‌های مازندران با ۵۶۷ عملیات، اصفهان با ۴۷۷ عملیات، خوزستان با ۳۶۶عملیات انجام شد و کمترین خدمات امدادی نیز مربوط به استان قم و همچنین در روز ۲۵ اسفند بود.

* بیشترین مصدوم‌ انتقالی در اصفهان

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به بیشترین مصدومان انتقالی در ایام نوروز عنوان کرد: اصفهان با ۳۵۳ نفر مصدوم انتقالی، مازندران با ۲۷۱ نفر مصدوم انتقالی و خوزستان با ۲۵۹ مصدوم انتقالی از جمله استان‌هایی بودند که بیشترین مصدوم‌ها را انتقال داده‌اند و کمترین انتقال مصدوم نیز در استانهای قم، کرمانشاه و یزد گزارش شده است.

* بیشترین اسکان اضطراری در خوزستان

کولیوند به بیشترین اسکان اضطراری که شامل استان‌های خوزستان با رقم بیش از ۳۳هزار نفر و همچنین خراسان رضوی با رقمی بیش از ۱۸ هزار نفر و در نهایت همدان با آماری بالغ بر بیش از ۱۷ هزار نفر بود.

* بیشترین عملیات‌های جاده‌ای در استان اصفهان

وی به بیشترین عملیات های جاده‌ای که به ترتیب در استان‌های اصفهان با ۲۷۳ مورد، مازندران با ۲۱۹ عملیات و استان فارس با ۱۷۵ عملیات جاده‌ای اشاره کرد که بیشترین عملیات‌های جاده‌ای نیز در محورهای میمه-دلیجان، تهران-قم، و فارس بوده است.

* بیشترین عملیات رهاسازی جاده‌ای در زاهدان

کولیوند به بیشترین عملیات رهاسازی جاده ای در محورهای زاهدان-زابل با ۹ مورد در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: محورهای آباده-اصفهان با ۹ مورد و سیرجان-بندرعباس با ۸ مورد بیشترین عملیاتهای رهاسازی جاده‌ای را در محورها به خود اختصاص دادند.

* بیشترین امدادرسانی برف و کولاک در اردبیل

وی در ادامه به بیشترین امدادرسانی در برف کولاک در ایام نوروز اشاره کرد و بیان داشت: در این مورد بیشترین امدادرسانی‌ها در استان اردبیل به بیش از ۲۶ هزار نفر، خراسان رضوی به بیش از ۲۳ هزار نفر و در نهایت در آذربایجان شرقی و امدارسانی به بیش از ۸ هزار نفر صورت پذیرفت.

* بیشترین امدادرسانی در سیل هرمزگان

رئیس سازمان امداد و نجات به بیشترین امدادرسانی در سیل و ابگرفتگی ها در استان هرمزگان که به بیش از سه هزار و ۴۰۰ نفر امدارسانی شد اشاره کرد و گفت: بیشترین امداد رسانی در سیل و آب گرفتگی‌ها در این ایام در مقام‌های دوم و سوم نیز مربوط به استان کرمان و کردستان بوده است.

* نجات مصدومان به وسیله امداد هوایی

وی به خدمات امداد هوایی در ایام نوروز نیز اشاره کرد و گفت: در این ایام در مجموع ۵۰۲ عملیات هوایی که بالغ بر ۳۵۶ ساعت پرواز بود صورت پذیرفت که ۱۸ نفر برای درمان به مراکز درمانی انتقال یافتند و بیش از ۷ تن محموله امدادی نیز جابجا شد و در مجموع ۱۷۳۴ نفر از عوامل امدادی نیز انتقال یافتند.

* خدمات ویژه برای مسافران راهیان نور

کولیوند به خدمات ویژه برای مسافران راهیان نور در خوزستان اشاره کرد و افزود: در این ایام و در خوزستان به بیش از ۱۴ هزار نفر امدادرسانی شد و ۴ هزار و ۱۵۶ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۱۳۸ نفر نیز به مراکز درمانی انتقال یافتند و در نهایت بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ نفر نیز از خدمات سرپایی بهره مند شدند.

وی اظهار داشت: در مجموع با بالا بردن آموزش‌ها و مهارت های امدادگران و نجاتگران هلال احمر برای نوروز امسال ۳۰ درصد ناوگان لجستیکی خود را افزایش دادیم و از امدادگران بیشتری بهره مند شدیم. به طوری که امدادگران در این ۲۲ روز طرح ملی امداد و نجات نوروزی در بیش از ۱۲۰۰ پایگاه سیار و موقت و ثابت خدمات ارائه دادند.

* کاهش زمان امدادرسانی به ۸دقیقه و ۲۶ ثانیه

رئیس سازمان امداد و نجات ادامه داد در بازدیدهایی که بنده از پایگاه های امدادی داشتم مشاهده کردم که در خراسان شمالی به ازای هر ۲۰ کیلومتر یک پایگاه استقرار یافته بود به طوری که متوسط زمان امدادرسانی امدادگران به ۸ دقیقه و ۲۸ ثانیه کاهش یافت همچنین در این راستا ۲۵ هزار امدادگر و نجاتگر با سه هزار و ۱۵۰ خودرو و همچنین ۱۷ بالگرد توانستند پاسخگوی حوادث جاده‌‌ای کوهستان و دریایی (ساحلی) در ایام نوروز باشند.

وی گفت: خوشبختانه مسافران در ایام نوروز سرعت مطمئنه در رانندگی را رعایت کردند و براساس شعار سازمان جوانان هلال احمر که بر مبنای "بی گدار به جاده نزینم و ظریف برانیم"شاهد آمارهای کاهش حوادث جاده‌ای در ایام نوروز ۹۳ بودیم.

* بیش از ۴ میلیون تماس با شماره ۱۱۲

کولیوند به شماره ۱۱۲ (ندای امداد و نجات ایران) نیز اشاره کرد و گفت: شماره ۱۱۲ که متصل به شماره‌های امدادی اتحادیه اروپا است می‌تواند پاسخگوی دریافت گزارشات حوادث باشد که در ایام نوروز نیز ۴ میلیون و ۳۲ هزار تماس با این شماره گرفته شد که بیشترین تماس از تهران و کمترین نیز ازلرستان بود.

وی در ادامه به حضور پزشکان زن و مرد در پایگاه‌های امداد نوروزی سال ۹۳ اشاره کرد و افزود: براین اساس پایگاه ‌های امدادی در این ایام داشتیم که تمام پرسنل آن زنان امدادگر و نجاتگر بودند و خوشبختانه توانستیم در طرح ملی امداد و نجات نوروزی سال ۹۳ در زمینه هزینه کردها کنترل بیشتری داشته باشیم و در خیلی از جاها نیز موازی کاری‌هایی که در سالهای گذشته وجود داشت مرتفع شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *