دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
۱

تنش‌زدایی‌ایران، ایران‌هراسی را بی‌اثر کرد

يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب: 348941
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: لابی صهیونیسم و صاحبان قدرت در حوزه رسانه، افکار عمومی ملت‌های اروپایی را بر پایه ایران هراسی ایجاد کرده‌اند؛ اما سیاست تنش‌زدایی جمهوری اسلامی ایران آن را بی اثر کرده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، منصور حقیقت‌پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار "نوربرت روتگن" رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان با تأکید بر اهمیت روابط ایران و آلمان در عرصه‌های مختلف، گفت: از اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، تعامل با کشورهای مستقل دنیا در چارچوب احترام به منافع متقابل است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی از هر رویکردی مبنی بر توسعه و گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه روابط پارلمانی با آلمان استقبال می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در بخش دیگری از سخنانش تبلیغات رسانه‌های غربی درباره برنامه هسته‌ای ایران را غیر واقعی و مغرضانه دانست و تصریح کرد: متأسفانه لابی صهیونیسم و صاحبان قدرت در حوزه رسانه، افکار عمومی ملت‌های اروپایی را بر پایه ایران هراسی ایجاد کرده‌اند؛ اما سیاست تنش‌زدایی جمهوری اسلامی ایران آن را بی اثر کرده است.

حقیقت‌پور با بیان اینکه تقویت تعاملات دوستانه میان جمهوری اسلامی ایران و آلمان، برای برقراری ثبات و آرامش در منطقه مهم است، افزود: گفت‌وگو و رایزنی‌های مستمر میان مسئولان عالی‌رتبه دو کشور، به تحکیم و تقویت همکاری‌های اقتصادی و صنعتی میان آنها و تثبیت صلح در منطقه کمک فراوانی خواهد کرد.

وی در ادامه بر حق ملت ایران در برخورداری از دانش صلح‌آمیز هسته‌ای از جمله غنی‌سازی در چارچوب مقررات بین‌المللی تأکید کرد.

**روتگن: شرکت‌های آلمانی در صدد استفاده از فرصت‌ها برای حضور در بازار ایران هستند

همچنین در این دیدار "نوربرت روتگن" رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان نیز انتخابات ریاست جمهوری و سیاست تنش‌زدایی جمهوری اسلامی ایران را فرصتی جدید برای توسعه مراودات میان ایران و اروپا دانست و گفت: در فضای جدید باید حل و فصل هرچه سریع‌تر مسأله هسته‌ای ایران به سمت ارتقای مناسبات سیاسی و اقتصادی دو طرف حرکت کند.

وی با تأکید بر آمادگی فعالان اقتصادی آلمان برای حضور در بخش‌های اقتصادی و صنعتی ایران، افزود: کاهش تحریم‌ها می‌تواند بستر حضور صاحبان صنایع و شرکت‌های آلمانی در ایران را فراهم کند.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان با بیان اینکه پارلمان این کشور در راستای کاهش تحریم‌ها علیه ایران حرکت می‌کند، خاطر نشان کرد: شرکت‌های آلمانی بی‌صبرانه در صدد استفاده از فرصت‌ها برای حضور در بازار وسیع ایران هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اینم مدیون هاشمی هستید که انقلاب رو از دست تندروها نجات داد.