جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۱۰
آیت الله مکارم شیرازی: مردم به کتب خرافی توجه نکنند

نوشته‌اند پاداش این‌ ذکر 15 سکه طلاست!

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب: 348114
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که جلوی خرافات باید گرفته شود، خاطرنشان کرد: کتب مشکوک باید برچیده شود و اصلا از سوی مسؤولان و ارشاد اجازه چاپ و انتشار آنها داده نشود چراکه باعث بدبینی مردم به دین و مذهب می شود.
نوشته‌اند پاداش این‌ ذکر 15 سکه طلاست!
به گزارش جهان به نقل از رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام عسگری(ع) به بیان نکات اخلاقی برای حاضران پرداخت و گفت: مساله تواضع در اسلام اهمیت بسیار زیادی دارد، حضرت رسول(ص)، انبیا و اولیای الهی و بزرگان نمونه کامل تواضع بوده اند و ما باید از آنان الگو و درس بگیریم.

این مرجع تقلید با بیان این که تواضع نقش قابل توجهی در ساختن انسان و جامعه دارد، تصریح کرد: جامعه متخلق به اخلاق رو به وحدت، همدلی و صمیمیت و از بین رفتن کینه ها می رود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که تواضع نه تنها باعث کوچکی انسان نمی شود بلکه بر عظمت و شخصیت انسان می افزاید، ابراز داشت: اهل علم توجه داشته باشند و در همه احوال و شرایط تواضع و فروتنی خود را حفظ کنند.

این مرجع تقلید تعلیمات اسلامی را جامع و متضمن سعادت دنیا و آخرت انسان دانست و خاطرنشان کرد: در سایه عمل به این تاکیدات و آموزه ها انسان می تواند موفقیت خود را تضمین کند.

یک عده شیفته آمریکا و غرب شده اند

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل روز اشاره کرد و گفت: برخی هنوز گویا ماهیت امریکا و غرب را نشناخته اند و شیفته آنها هستند در حالی اگر به پرونده و عملکرد آنان نگاه کنند دست از شیفتگی برمی دارند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که آنها حیات خود را در نا امنی می دانند تا بتوانند سلاح های خود را بفروشند و سرمایه ملت ها را غارت کنند، تصریح کرد: آنها منطقه ما را نا امن کرده اند، در سوریه، مصر، عراق، پاکستان، بحرین و یمن جنگ و درگیری ایجاد کرده اند و حالا به اوکراین رسیده اند و ممکن است این کشمکش به یک جنگ جهانی تبدیل شود.

کشتارها با چراغ سبز آمریکا و غرب انجام می شود

این مرجع تقلید با تاکید بر این که آنها در آمریکای جنوبی و قاره آفریقا نیز نا امنی درست کرده اند، گفت: مسلمانان بیگناه در مقابل چشم افسران و سربازان غربی و فرانسوی از سوی مسیحیان متعصب کشته و آواره می شوند و آنها هم تماشا می کنند و صدایی از آنها در نمی آید.

وی افزود: ما یک قاچاقچی مواد مخدر را اعدام می کنیم داد کنگره و مقامات آمریکا به آسمان می رود و می گویند حقوق بشر در ایران نقض شد، اما این همه کشتار با چراغ سبز آنها انجام می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: متاسفانه با این کارنامه و پرونده سیاه هنوز برخی اینها را نمی شناسند؛ هر کجا نا امنی است غربی ها به ویژه آمریکایی ها حضور دارند.

انتقاد آیت الله مکارم از صدور مجوز برای انتشار کتاب مشکوک

وی در ادامه از ترویج خرافات در برخی کتاب ها انتقاد کرد و گفت: اخیرا یک مشت کتاب هایی برای برآمدن حاجات منتشر و از فروش آنها درآمدی کسب می کنند، مردم مراقب باشند بسیاری از این کتاب ها مملو از خرافات است.

این مرجع تقلید افزود: در یکی از این کتاب ها که در نامه ای به ما منتقل کرده بودند آمده است که هر کس هفت روز روزه بگیرد و فلان آیه قرآن را فلان مقدار تکرار کند و فلان اذکار را بگوید روز هفتم فردی از در وارد می شود و کیسه ای در دست دارد که ۱۵ سکه در آن است که هرچه مصرف کند تمام نمی شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر ضرورت هوشیاری و مراقبت مسؤولان و مردم در برابر این گونه خرافات تاکید و تصریح کرد: باید مردم را توجه داد اگر دعا و توسل می خواهند به مفاتیح الجنان، مفاتیح نوین، زاد المعاد مرحوم علامه مجلسی و کتب و ادعیه معتبر مراجعه کنند، نه یک مشت کتب مملو از خرافات.

این مرجع تقلید با بیان این که جلوی خرافات باید گرفته شود، خاطرنشان کرد: کتب مشکوک باید برچیده شود و اصلا از سوی مسؤولان و ارشاد اجازه چاپ و انتشار آنها داده نشود چراکه باعث بدبینی مردم به دین و مذهب می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *