چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

حمایت میشل عون از مواضع حزب الله

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 346913
رئیس جریان ملی آزاد لبنان از گروه های مهم مسیحی این کشور با حمایت مجدد از ورود حزب الله به سوریه تاکید کرد رژیم صهیونیستی با حمایت از تروریست ها و مداوای مجروحان آنها، عملا وارد جنگ با سوریه شده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، میشل عون در گفت و گو با شبکه تلویزیونی ان بی ان، خاطر نشان کرد اسرائیل عملا در جنگ علیه سوریه از طریق حمایت از تروریست های مستقر در این کشور و مداوای مجروحان آنها مشارکت می کند.

رئیس جریان ملی آزاد لبنان تاکید کرد فقط تروریست ها از تجاوز هوایی اخیر اسرائیل به لبنان و مقاومت استفاده می کنند.

لبنان روز گذشته تصمیم گرفت در اعتراض به تجاوز هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به منطقه جرود النبی شیث در شرق لبنان در نزدیکی مرز با سوریه، به شورای امنیت شکایت کند و حزب الله هم در بیانیه ای تاکید کرد این تجاوز جدید، تنها تجاوز علیه مقاومت به شمار نمی رود بلکه تجاوز آشکار به لبنان و حاکمیت آن هم قلمداد می شود و همچنین ماهیت تجاوزکارانه صهیونیست ها را مورد تاکید قرار می دهد که مستلزم موضع صریح و شفافی از سوی همگان است.

میشل عون در این زمینه خاطر نشان کرد همه درباره این مساله که اسرائیل خطری برای لبنان به شمار می رود، اتفاق نظر دارند و تمام قوانین بین المللی به هر ملتی که سرزمینشان تحت اشغال است، حق می دهد تا با تمام وسایل در مقابل اشغالگران مقاومت کنند و سرزمین اشغال شده خود را از چنگال اشغالگران آزاد کنند، زیرا حقی برای آزادی سرزمین وجود دارد و به همین خاطر همه به مقاومت بر ضد اشغالگر ایمان دارند.

وی خاطر نشان کرد برخی طرف های عربی آرزو دارند با اسرائیل دوست شوند و با سوریه دشمنی می ورزند و از اقدام اسرائیل در مداوای مجروحان گروه های مسلح ابراز رضایت دارند.

رئیس جریان ملی آزاد لبنان خاطر نشان کرد ۸۳ کشور عربی و غیر عربی، تروریست ها را به سوریه برای جنگ فرستاده اند و این افراد مسلح از طریق مرزهای کشورهای همسایه سوریه عبور کرده اند و این کشورها ورود افراد مسلح را تسهیل کرده اند.

عون در واکنش به درخواست جریان ۱۴ مارس برای بی طرف بودن لبنان در قبال بحران سوریه تاکید کرد لبنان نمی تواند خود را از جنگ در سوریه در حالی که در مرزهایش جریان دارد، دور نگه دارد.

همپیمان مسیحی حزب الله تصریح کرد حزب الله پیش از همه، خطر تروریستی را که افراد مسلح مستقر در مرزهای لبنان و سوریه به وجود آورده بودند، درک کرد و به همین سبب در سوریه دخالت کرد.

وی افزود تا زمانی که لبنانی ها میان تروریست های انتحاری حضور داشته باشند، یا یقین باید گفت که محیط مناسبی برای تروریسم در لبنان وجود دارد.

عون در بخش دیگری از این گفت و گو خواستار کشف و ضربه زدن به منابع تروریسم شد و از لبنانی ها خواست به طور جدی به خطر تروریستی که از سمت سوریه می آید، توجه کنند.

رئیس جریان ملی آزاد لبنان ابراز عقیده کرد لبنان به محیط مناسبی برای تروریسم و افراد مسلحی تبدیل شده است که بین لبنان و سوریه در تردد هستند.

وی بر ضرورت مقابله با تروریسم و نابودی آن تاکید و از تلاش ها و فداکاری ارتش لبنان در پیگرد تروریست ها و هسته های آنها و مقابله با عملیات انفجار و خودروهای بمب گذاری شده تقدیر کرد.

میشل عون در خصوص مسائل داخلی لبنان تاکید کرد وجود اراده بین المللی برای اینکه لبنان کشور باثبات باشد، لبنانی ها را به تشکیل دولت و برگزاری انتخابات در موعد مقرر ترغیب کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *