شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

مشایخی: ازتوهین به مسی خجالت کشیدم

يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب: 344338
پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران اعلام کرد: اگر کسی سخنی علیه مسی گفته است از مردم ایران نبوده است. وی همچنین گفت: خودم خجالت کشیدم که به مسی اهانت شده است، مانند اینکه دیگران به تختی اهانت کنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، جمشید مشایخی در نشست ستاد حامیان تیم ملی فوتبال ایران ضمن بیان مطلب فوق گفت: تیم ملی مانند غنچه‌ای است که با اشک شوق ملت ایران زنده مانده، شاداب شده، پیروز شده و پیروز هم خواهد ماند.

وی ادامه داد: بازیکنان تیم ملی همخون ما هستند. خونی که در رگ های آنها در جریان است، خونی است که در رگ های ملت ایران جریان دارد. ما افتخار می کنیم به این تیم همچنین به اهل قلم که همه آنها متاثر از بزرگانی چون فردوسی، حافظ، مولانا و... هستند.

این بازیگر پیشکسوت اضافه کرد: ما به وجود پهلوانان و ورزشکاران افتخار می کنیم، مانند تختی. البته برای ایران یک تختی کم است و امیدواریم هزاران تختی، پهلوان و فوتبالیست برجسته داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از ۴ سالگی فوتبال را از نزدیک تماشا می کرد، افزود: پدرم در آلمان زندگی می کرد و آنها بعد از پایان کار فوتبال بازی می کردند و من این بازی را نگاه می کردم، وقتی هم که بازی تمام می شد آنها با همدیگر دست می دادند، روی هم را می بوسیدند و می رفتند، دعوایی هم با هم نداشتند.

مشایخی ادامه داد: ما ملت بزرگواری هستیم که همیشه صحبت از دوستی، محبت و صلح می کنیم. فکر نمی کنم هیچ کشوری در دنیا نباشد که بزرگانش تا این اندازه از انسانیت صحبت کرده باشند. اگر انگلیس، شکسپیر و آلمان، گوته دارد، ایران هزاران هنرمند، پهلوان و ورزشکار دارد. افرادی مانند پوریای ولی که نامش هم جاودان است.

وی با اشاره به این که از ابتدا خودش دنبال پهلوانی بوده و بعد از حضور در مدرسه در پی دانش رفته است، ادامه داد: پهلوان مانند تختی است که وقتی برنده می شد، غمگین می گشت، زیرا یک پهلوان را به زمین زده است این یک درس مردانگی برای همه ماست.

مشایخی در ادامه به انتقاد از رضا عطاران پرداخت و گفت: اینکه برای خنداندن مردم هر کاری انجام دهیم درست نیست. من به نوعی خودم را از بالای تیرچراغ برق به زمین می اندازم تا پایم بشکند و مردم بخندند. متاسفانه بخاطر بداخلاقی به تو جایزه هم می دهند، من رک حرفم را می زنم و از هیچ کسی ابایی نداریم. آقای عطاران حرف شما بسیار بی ادبانه بود.

وی بار دیگر به وضعیت تیم ملی اشاره کرد و گفت: امیدوارم تیم ملی فوتبال کشتی، سایر ورزشکاران و ورزشکاران ایران در جهان هم موفق باشند و هم معلم اخلاق و پیروزی در اخلاق داشته باشند.

در ادامه خبرنگاری از جمشید مشایخی پرسید که وضعیت سفر شما به اسپانیا برای دیدار با لیونل مسی و عذرخواهی از بازیکن آرژانتینی به کجا رسید، که وی اینگونه به آن پاسخ داد: بنده کسی نیستم. کوچکترین فرد در ایرانم و اصراری هم نداشتم. همان روزها گفتم از بزرگان رشته های مختلف نظر بخواهید، زیرا نظر آن عزیزان شرط است در غیر این صورت معنای دیگری پیدا می کند. همه فکر می کنند من خودم را لوس کرده ام و می خواهم از این جریان سوءاستفاده کنم.

مشایخی ادامه داد: مردم ایران با اخلاق و با فرهنگ هستند. اگر کسی چنین سخنانی را گفته، از مردم ایران نبوده است، خودم خجالت کشیدم زیرا مسی ورزشکار درجه یک در جهان است، مثل ورزشکاران خودمان. اگر کسی به جهان پهلوان تختی اهانت کند، آیا ما ناراحت نمی شویم؟ این اتفاق بسیار بد بود و بنده به عنوان کوچک مردم ایران به آن اعتراض کردم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *