سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

میان مدرنیته و معنویت تقابل نگذاریم

يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 344218
مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام در هفتمین نشست دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان و شورای جهانی کلیساها گفت: فرق گذاشتن بین معنویت و مدرنیته باعث جدایی انسان از خالق خود می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آیت‌الله تسخیری مشاور مقام معظم رهبری عصر امروز ۲۶ بهمن ماه در هفتمین نشست دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان و شورای جهانی کلیساها اظهار داشت: این اجلاس از دو جنبه مهم اهمیت زیادی دارد. یکی این‌که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که مهم‌ترین مرکز گفت‌وگوی ادیان در ایران است، این اجلاس را برگزار می‌کند و این سازمان نمایندگانی در سطح جهانی دارد که می‌تواند صلح و دوستی را در سراسر جهان به وجود بیاورد.

وی ادامه داد: اهمیت دوم این اجلاس در موضوع آن یعنی معنویت و مدرنیته است که معنویت می‌تواند سهم مهمی در جهان معنوی داشته باشد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام تصریح کرد: اگر بخواهیم بین مدرنیته و معنویت فرق بگذاریم، یعنی اینکه می‌خواهیم به جدایی انسان از خداوند فکر کنیم و فرق گذاشتن بین معنویت و مدرنیته باعث جدایی انسان از خالق خود می‌شود.

تسخیری در پایان گفت: دین با عقلانیت انسان سازگار است و بنده معتقدم در این اجلاس باید سوالات متعددی مطرح شود و امیدواریم این سوالات پاسخی در خور شان معنویت و مدرنیته داشته باشد و باعث شود که زمینه مشترکات زیادی برای ادیان به وجود بیاید.

هفتمین دور گفت وگوی مرکز گفت وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شورای جهانی کلیساها با حضور حجت الاسلام یونسی دستیار ویژه رییس جمهوری ، آیت الله تسخیری مشاور رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام ، جمعی از اقلیت های مذهبی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مهمانان خارجی در حسینه الزهرای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آغاز شد و فردا با ارائه مقاله ها و سخنرانی ها ادامه خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *