پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

شهريار در آلمان بود، پرسپوليس قهرمان شد

يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب: 344181
آن موقع دايي در ايران نبود و در اوج جواني‌اش با پيراهن تيم هرتابرلين بازي مي‌کرد که اولين دوره مسابقات ليگ حرفه‌اي ما به انتهاي فصل رسيده بود.
به گزارش جهان به نقل ا زروزنامه نود، آن موقع دايي در ايران نبود و در اوج جواني‌اش با پيراهن تيم هرتابرلين بازي مي‌کرد که اولين دوره مسابقات ليگ حرفه‌اي ما به انتهاي فصل رسيده بود.

علي پروين سرمربي سرخپوشان پايتخت بود و آبي‌پوشان روي کاغذ خود را قهرمان اولين دوره مسابقات ليگ برتر مي‌دانستند. استقلال بايد ديدار خود مقابل ملوان پايين جدولي را برگزار مي‌کرد و پرسپوليس با فجر سپاسي شيراز تيم دونده آن دوران بازي داشت. استقلال به يک مساوي نياز داشت تا قهرمان شود اما مردان پروين با کسب برد و شکست استقلال قهرمان مي‌شدند. با اين حال قبل از برگزاري ديدارهاي هفته پاياني انگيزه و روحيه مردان پروين تا حدي بود که مدام از قهرماني حرف بزنند و روحيه تيم‌ استقلال را تضعيف کنند و اتفاقا همان نتيجه دلخواه پروين رقم خورد و سرخپوشان در عين ناباوري و با تلاش و اراده آهنين خود قهرمان شدند. اکنون همان مرد چشم تيله‌اي به جمع سرخپوشان برگشته است و با اين که او قصد ندارد در مسائل فني تيمش دخالت کند اما دايي براي کسب نتيجه و رسيدن به موفقيت بايد به افکار اين مرد باتجربه احترام ويژه‌اي قائل باشد و از تجربياتش به نحو شايسته استفاده کند. به نظر مي‌رسد دايي آن طور که بايد و شايد افکار و شيوه‌هاي پروين را نمي‌شناسد.

هدف ما از نگارش اين مطلب بازگشت پرسپوليس و دايي به فوتبال سنتي نيست اما در مقاطع حساس بايد تيم فقط به فکر کسب نتيجه باشد و نتيجه گرفتن در ميدان سبز فوتبال نيز هنر مربيان باتجربه و کار بلد است. دايي بايد بپذيرد از نظر فني نياز دارد مشاوران زيادي داشته باشد و چه کسي بهتر از پروين. همين قلعه‌نوعي بارها اعلام کرده که از پروين و شيوه‌هاي مربيگري‌اش درس هاي فراواني گرفته است. دايي هم بايد از مرد باتجربه سرخ‌ها درس بگيرد و پاي درس او بنشيند. در مورد ارائه بازي فيزيکي، استفاده کردن از بازيکنان سرزن، تمرين ضربات ايستگاهي و ...با پروين بحث و جدل داشته باشد. زماني پرسپوليس در زدن ضربات ايستگاهي و ارائه بازي هوايي برترين تيم‌ باشگاهي کشور بود که اکنون استقلال با هوشياري و زيرکي قلعه‌نوعي به چنين تيمي تبديل شده است. چرا دايي از اين توانمندي‌ها محروم بماند در حالي که اکنون پروين در يک قدمي اوست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *