جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۱۳
سخنگوی دولت در برنامه"دیروز امروز فردا":

اگر ضعفی در توزیع سبد کالا بود، از مردم عذرخواهی می‌کنیم

سبد کالا را با بهبود روش تا جایی که مردم نیاز دارند ادامه می‌دهیم
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 343797
سخنگوی دولت گفت: سبد کالا را تا جایی که حس کنیم مردم نیاز دارند ادامه خواهیم داد و سعی می‌کنیم بهبود روش داشته باشیم.
اگر ضعفی در توزیع سبد کالا بود، از مردم عذرخواهی می‌کنیم
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، برنامه "دیروز، امروز، فردا" این هفته با حضور محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت یازدهم و علاءالدین بروجردی با موضوع "آثار حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در عرصه‌های داخلی و خارجی" از شبکه سه سیما پخش شد.

نوبخت در ابتدای برنامه، گفت: امید داشتم که جمعیت زیادی در راهپیمایی امسال شرکت داشته باشد، اما واقعیت این است که تا این حد انتظار نداشتم. دیدن جمعیتی که کمیت حضور آنها نسبت به سال‌های گذشته بیش از دو و نیم برابر هر سال بود، برایم باعث خوشحالی بود.

*انقلاب ما در پیدایش کاملاً بی‌بدیل بود

وی افزود: ۲۲ بهمن امسال در ساری بودم. مسئولان محترم این استان می‌گفتند که حضور مردم در راهپیمایی امسال بی‌سابقه بوده است. همه مردم با همه نگرش‌های متنوع سیاسی که طبیعت یک جامعه پویا و سالم و مردم سالار است حضور پیدا کرده بودند. مردم با ادیان و سلایق مختلف سیاسی آمده بودند که باید به آنها افتخار کرد.

نوبخت اظهار داشت: من فکر می‌کنم هم شرایط جهانی و هم شرایط داخلی در سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی نسبت به آغاز نهضت متفاوت بود. در آن سال‌ها شرایط بین‌المللی با توجه به جنگ سرد، جهان تحولات زیادی را تجربه کرد. در آن دوران هر تحولی در جهان یا باید وابسته به غرب می‌بود یا شرق آن را حمایت می‌کرد اما در همان روزگار انقلابی در ایران به وجود آمد که نه شرقی بود نه غربی.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم انقلاب ما در پیدایش، کاملاً بی‌بدیل بود. در این سی و پنج سال هم حداقل پنج دوره مختلف را پشت سرگذاشتیم. تحرکات قومی، سیاسی و گروهک‌ها، بحث تحریم محدود، تحریم فلج‌کننده به بهانه برخورداری ایران از انرژی هسته‌ای و... بر ضد ایران انجام شد.

*هیچ جناح سیاسی نمی‌توانست در راهپیمایی ۲۲ بهمن منافع را به نفع خودش مصادره کند

وی افزود: امروز ظهور یک اسلام خشن و تفکیری که دست ساخته قدرت‌های جهانی است و امروز در منطقه هم حضور دارد و اینها تلاش می‌کنند چهره‌ای خشن از اسلام مهربان ترسیم کنند و تلاش می‌کنند با مخدوش کردن چهره مهربان اسلام، هویت و اصالت را از جمهوری اسلامی ایران سلب کنند. به همین دلیل امروز شرایط ما متفاوت است. باید سعی کنیم با تدبیر عمل کنیم و در عرصه‌های جهانی با چهره منطقی خود وارد عمل شویم.

سخنگوی دولت گفت: هیچ جناح سیاسی نمی‌توانست منافع را به نفع خودش مصادره کند. آقای رئیس‌جمهور هم در پیام خود برای دعوت به این حرکت ملی (راهپیمایی ۲۲ بهمن) از همه جناح‌های سیاسی خواست بدون توجه به اختلافات سیاسی در این اجتماع عظیم شرکت کنند.

وی افزود: این حرکت کاملاً ملی بود و هیچ جناح سیاسی نمی‌تواند بگوید این عظمت به خاطر آنها بود، بلکه می‌توانند بگویند ما در این حماسه شرکت و تاثیر داشتیم. یکپارچگی ملی به این معنا نیست که همه ما یک روش و سلیقه سیاسی داشته باشیم بلکه همه ما یک هدف واحد داریم و یکپارچه به سمت آن حرکت می کنیم.

*یکپارچگی ملی و رهبری مقتدرانه توانسته تنوع سلایق سیاسی را به صورت یکپارچه در کنار هم قرار دهد

نوبخت تصریح کرد: در کنار یکپارچگی عامل دیگری که همیشه به ما کمک کرده، رهبری هوشمندانه حضرت امام و مقام معظم رهبری است. یکپارچگی ملی و رهبری مقتدرانه، هوشمندانه و زیرکانه توانسته تنوع سلایق سیاسی را به صورت یکپارچه در کنار هم قرار دهد و انقلاب به حرکت خود ادامه دهد.

وی افزود: انقلاب‌های اخیر منطقه فاقد رهبری فهیم و آگاه و یکپارچگی ملی بودند و به همین دلیل هم نتوانستند به مسیر خود ادامه دهند.

نوبخت تاکید کرد: اگر مردم در صحنه نباشد، خواست بدخواهان انقلاب اتفاق می‌افتد. بودن مردم در صحنه و حضور همراه با زیرکی، فهم شرایط، یکپارچگی و... بسیار مهم است. مردم خوب می‌دانند چطور باید گزینش و انتخاب کنند و باید در مسیری که مردم در سی و پنج سال گذشته خواهان آن بودند، حرکت کنیم.

*امروز فقط می‌توانیم یک میلیون بشکه نفت خام صادر کنیم

وی ادامه داد: اگر مردم در صحنه حضور نداشته باشند ما انگیزه، اطمینان و اعتمادی که به راهمان داریم را از دست خواهیم داد. کسی نمی‌تواند اسلام‌خواهی، تعالی‌خواهی فرهنگی، مطالبات و انتظارات سیاسی، بهبود معیشت اقتصادی و زندگی مردم و... را نفی کند و آن را نادیده بگیرد و باید به همه این موارد در کنار هم توجه داشت.

نوبخت با اشاره به مذاکره دولت با طرف مقابل، گفت: باید قبول کنیم امروز یکی از اهداف ما مسئله توسعه است که ما از آن به عنوان پیشرفت اسلامی- ایرانی یاد می‌کنیم که در سند چشم‌انداز پیش‌بینی شده است.

*بهبود وضعیت معیشت یکی از خواست‌های مردم است

وی افزود: توسعه نیازمند منابع است. یکی از منابعی که در ایران وجود دارد که نفت است. امروز ما از چهار میلیون بشکه نفتی که می‌توانیم تولید و صادر کنیم، فقط می‌توانیم یک میلیون بشکه نفت خام صادر کنیم. اگر دولتی در این شرایط بیاید و در چهارچوب منافع ملی و با توجه به سیاست‌های کلی که همه ما آن را می‌شناسیم و نظام آن را تعیین و تفسیر می‌کند، برای استفاده از منابع و امکاناتی که به ناحق پشت مرزها متوقف شده، به گونه‌ای تحریم‌ها را کند نماید، اتفاق خوبی خواهد افتاد.

*در مذاکرات ژنو برنده بودیم و چیزی را از دست ندادیم

وی افزود: بهبود وضعیت معیشت یکی از خواست‌های مردم است. ما در مذاکرات ژنو برنده بودیم و چیزی را از دست ندادیم. همین که توانستیم دیوار تحریم را کوتاه‌تر کنیم، تحریم پتروشیمی را بشکنیم و معیشت مردم را بهبود بخشیم و... کاری ارزشمند است.

نوبخت اظهار داشت: دوستان باید بدانند که برای همه اینها باید مذاکرات سختی را پشت سر گذاشت. تمام تلاش دشمن این است که چهره‌ای غیرمنطقی و خشن از اسلام و ایران نشان داد. باید با منطق از حقوق ایران در مذاکرات دفاع شود. موفقیتی که در مذاکرات ژنو به دست آمد یک موفقیت ملی است و درک درست و حمایت مردم از خادمان خود باعث می‌شود انگیزه ما بیشتر شود و با قاطعیت بیشتری مذاکرات هسته‌ای را پیش ببریم و از حقوق ملت ایران دفاع کنیم.

سخنگوی دولت گفت: رابطه وسیعی بین حماسه سیاسی و اقتصادی وجود دارد. حماسه سیاسی بسترساز حماسه اقتصادی است. با عنایت بر اینکه نوعی از دموکراسی در کشورهای بزرگ صنعتی وجود دارد، دولت‌ها منویات مردم خودشان را پیگیری می‌کنند و به این فکر می‌کنند که چه کاری انجام دهند تا در بین مردم خود محبوب شوند.

*بعد از اجلاس داووس سرمایه‌گذاران جهانی به سمت ایران سرازیر شدند

نوبخت تصریح کرد: در این شرایط ما باید مواضع مردم این کشورها را تغییر دهیم تا مواضع دولت‌ها نیز تغییر پیدا کند. وزیر امورخارجه ما به درستی توانست از فرصت‌هایی که در عرصه‌های جهانی به دست آورد استفاده کند. بعد از مذاکرات و حضور رئیس‌جمهور در سازمان ملل بود که بسیاری از نظر سنجی‌ها نشان داد مردم خواستار گزینه نظامی بر علیه ایران نیستند. ما هر چقدر بتوانیم مواضع خود را از مواضع تکفیری‌های منطقه جدا کنیم و دیدگاه خود را در مورد استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای تبیین کنیم، موفق‌تر خواهیم بود.

وی افزود: بعد از اجلاس داووس سرمایه‌گذاران جهانی به سمت ایران سرازیر شدند و این نشان‌دهنده موفقیت‌های ماست.

*همه برنامه‌های ما در قالب بودجه ۹۳ روی میز مجلس گذاشته شده است

نوبخت خاطرنشان کرد: ما نباید دلخوش به غرب باشیم. همه برنامه‌های ما در قالب بودجه ۹۳ روی میز مجلس گذاشته شده است. میزان وابستگی ما در این بودجه به نفت و منابع خارجی نسبت به گذشته ۳ درصد کاهش پیدا کرده است. ما یک میلیون بشکه نفت بیشتر در اقتصاد سال آینده پیش‌بینی نکرده‌ایم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: خدمت‌گزاران مردم در دولت تدبیر و امید برنامه‌ای را در اختیار دارند که اگر حتی نتوانیم یک قطره نفت صادر کنیم، کشور روی پای خود مستحکم بایستد. ضمن اینکه به بهترین شرایط امیدواریم، خودمان را برای بدترین شرایط نیز آماده کرده ایم.

وی اظهار داشت: ضمن اینکه فکر می‌کنیم باید در عرصه‌های جهانی منافع ملی را تامین کنیم اما نگاه دولت از سفره مردم و محرومین نیز دور نیست و همان‌طور که به مسائل بلندمدت چشم داریم اما از مسائل کوتاه‌مدت نیز غافل نیستیم. سبد کالا تا جایی که حس کنیم مردم نیاز دارند ادامه خواهیم داد و سعی می‌کنیم بهبود روش داشته باشیم و اگر ضعفی هم بود از مردم عذرخواهی خواهیم کرد.

نوبخت در پایان گفت: ما منتظر نظر شورای نگهبان در مورد تبصره هدفمندی یارانه‌ها هستیم و منتظر هستیم ببینیم مجلس محترم چه سیاست‌گذاری را برای اجرای فاز دوم این قانون در نظر دارد. در نهایت ما مصمم هستیم بهتر از روش جاری مرحله دوم را اجرا کنیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فرقی نمیکنه رییس جمهور اصولگرا باشه یا اصلاح طلب...
مهم اینه کا معیشت مردم واقعا درمعرض خطره.
امیدوارم مسوولان این واقعیت رو بپذیرند.
مهدی محسنی اژیه
یعنی اشکال در توزیع سبد نبود ؟
چرا اینقدر غرور کاذب دارید ؟
بیایید صادقانه از مردم معذرت خواهی کنید و اگر و مگر نکنید...
United States
اشکال در توزیعش بود مگرنه قشرهایی از مردم واقعا به این سبد احتیاج دارند.
دوست دولت ونظام
خدا خیرتان دهد
از وقتی که دولت تدبیر وامید اومده،فقط دارید عذرخواهی می کنید
دکترجان عذرخواهی خالی وبدون پشتوانه اقدام اساسی مشکلی را حل نمیکند ومردم عزتمدار ایران اسلامی به این عذرخواهی ها نیازی ندارند
عزت نظام و دولت مقتدر دراین است که با انجام کارهای اصولی،نیاز به کمترین عذرخواهی داشته باشد.اگرچه دربرخی از موارد عذرخواهی اجتناب ناپذیر است اما زیادی دراین زمینه نیز حال آدم را به هم می زند
ای کاش آن فقید سعید هم عذرخواهی بلد بود!
اون بلد نبود، ولي اين دولت راستگويان! فقط طلبكار مردمه و با خشونت صحبت ميكنه. بين اين دو همون قبلي بهتر بود.
محمد
نه بابا اين حرفا چيه؟! شكسته بندي نفرماييد! ايرادي نداشت!
اگر؟؟؟
سلام
يا ابالفضل الان سبد کالا مشکل نداشت....
اگر چیه، سر تا پا ایراد داشت!!!
اگر ؟ حتما !
ش
خیلی ... که نفهمیدی این طرح چقدر ایراد داره
میگه اکه ایرادی بوده عذرخواهی می کنیم.
این طرح سراسر ایراده و سخنگوی دولت اینطوری حرف میزنه.
مسعود از رشت
واقعا هنوز هم میگویید اگر؟ یعنی ضعف در توزیع سبد کالا رو ندیدید یا خودتونو به کوری زدید؟ غرور کاذب تا کی؟