شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۸
۴۴
دادستان کل کشور:

تا سران فتنه توبه نکنند شرایط همانند سابق است

سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب: 343368
دادستان کل کشور در همدان گفت: تا سران فتنه نسبت به این اقدامات مجرمانه خود ابراز برائت نکنند، اتفاقی نمی‌افتد، همچنین افرادی برای رفع حصر بی‌جهت تلاش می‌کنند که به نتیجه هم نمی‌رسند.
تا سران فتنه توبه نکنند شرایط همانند سابق است
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در جمع طلاب حوزه علمیه همدان، با بیان اینکه امروز گرایش به اسلام به دین، معنویت با همه تبلیغات سوء سیر صعودی به خود گرفته و در برخی مناطق رشد چشم‌گیر داشته است، اظهار کرد: در این شرایط که چنین انقلابی برخواسته از حوزه علمیه صورت گرفته، وظیفه ما بسیار سنگین است.

وی افزود: هر مرحله‌ای که نصرت خدا آمد، پس از آن شکر مزید و شکر مضاعف لازم است، البته این موضوع به ویژه برای رهبران و پرچم‌داران آن جامعه یک مسئولیت مضاعف دارد.

دادستان کل کشور در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه حقوق بشر ‌یکی از ابزارهای نظام سلطه است، خاطرنشان کرد: شک نکنید بعد از مسئله انرژی هسته‌ای، یکی از مسائل بسیار مهمی که با آن وارد کشور شده و به مقابله با ما می‌پردازند بهانه حقوق بشر است.

وی تصریح کرد: این‌ها مبنای حقوق بشر را خودشان تعیین می‌کنند، تفسیرش را خود می‌گویند و با همان مبنا و تفسیر، آن را بر سر بشر می‌کوبند و بزرگ‌ترین جنایت‌ها را به عنوان دفاع از حقوق بشر انجام می‌دهند.

محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع اعتدال و انصاف بیان کرد: اعتدال و انصاف مسئله بسیار زیبا و ارزشمند در اسلام است، در روایات و مکتب ما نسبت به آن ارزش زیادی قائل هستند، البته اعتدال باید تعریف و افراط و تفریط نیز تبیین شود، چرا که نی‌شود با یک کلمه مبهم به عنوان اعتدال بسیاری از اقدامات و کارها را منکوب و سرکوب کرد.

وی اضافه کرد: قطعا ما اعتدال و افراط را تبیین کنیم طبیعی است کسی نمی‌تواند از آن سوء استفاده کند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه بعضی از احزاب منحله امروز با کمال پررویی می‌خواهند به فعالیت خود ادامه بدهند، خاطرنشان کرد: امروز این احزاب افراطی و انحصارگرا مدعی اعتدال شده‌اند، اگر ما اعتدال را تعریف نکنیم آنها می‌خواهند این کارها را بر رئیس جمهور تحمیل کنند که البته نمی‌توانند.

وی تاکید کرد: البته رئیس جمهور ما روشن و با تجربه و آشنا به مبانی و پیرو ولایت فقیه است و اجازه نمی‌دهد جریان‌های افراطی و تندرو حاکم شوند، اما برخی این مسئله را دنبال می‌کنند.

محسنی اژه‌ای همچنین در ادامه در پاسخ به سئوالی در ارتباط با آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده سران فتنه، گفت: افرادی برای رفع حصر بی‌جهت تلاش می‌کنند به نتیجه هم نمی‌رسند، سران فتنه کشور را به تلاطم انداختند، اموال مردم تخریب و افرادی کشته و به اموال عمومی و دولتی تعرض شد.

وی با تاکید بر اینکه تا سران فتنه نسبت به این اقدامات مجرمانه خود ابراز برائت نکنند، اتفاقی نمی‌افتد، اظهار کرد: در این فتنه دشمن امیدوار و خسارت‌های مالی و جانی و آبرو به حکومت وارد شد، اگر عنایت پروردگار و همبستگی مردم با حکومت و رهبر انقلاب نبود، قطعا کشور دچار مشکلات جدی می‌شد؛ این جنایت، خیانت و ظلم بزرگ اتفاق افتاده و ازین رو تا زمانی که سران فتنه نخواهند توبه کنند و بر این موضع باشند، به هیچ وجه کار دیگری انجام نمی‌شود و شرایط همانند سابق خواهد بود.

دادستان کل کشور بیان کرد: می‌گویند ما توبه نمی‌کنیم، این افتخار ندارد، توبه یک نعمت پروردگار است و البته هرکسی هم توفیق توبه پیدا نمی‌کند، اگر کسی جرمی و اشتباهی مرتکب شد، افتخار ندارد بلکه خجالت‌آور است؛ همچنین کسانی که بی‌جهت خود را به زحمت می‌اندازند و شایعه پراکنی و فضاسازی می‌کنند بازهم مردم را نشناختند و هیچ دستگاهی کاری دیگر انجام نخواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دای تقی بچه قم
جالبه هر کی بیاد هر غلطی دلش بخواد بکنه یه مشت جوون بد بخت ساده رو به کشتن بده بعد بیاد بگه توبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خنده داره آقای محسنی تو رو خدا این حرفا ر و نزنید یه وقت مردم فکرای بد بد در موردتون می کنن.
Australia
روایت است که قاتل امام حسین از امام سجاد پرسید که چگونه خدا از سر تقصیر من که قتل امام حسین است میگذرد که حضرت سجاد فرمودند اگر بین نماز مغرب و عشا نافله بخوانی خدا از سر تقصیر تو خواهد گذشت که اصحاب از حضرت ایراد گرفتند که یا ابن رسول الله چگونه خدا با یک نماز نافله از تقصیر قاتل امام معصوم خواهد گذشت که امام سجاد فرمودند هرگز این قاتل موفق به خواندن نماز نافله نخواهد شد
لذا این فتنه گران هرگز موافق به توبه نخواهند گردید
Iran, Islamic Republic of
عالی و بجا بود. دمت گرم
سید
بارک الله به شما دوست با بصیرتی که با این معرفت بزرگ کامنتت رو نوشتی
عبدالله
عالی بود فتنه گر توّاب نخواهد شد. چون عمدا فتنه کرد. کسی توبه می کند که سهوا خطایی کرده باشد نه بابرنامه ریزی.
اشكم رو درآوردي. مرحبا.
قربون ائمه اطهار(ع) برم.
درود بر دوستان خدا.
محمدی
ب.ه قول قدیمی ها توبه گرگ مرگه. انها برای همیشه به زباله دان تاریخ رفتند و سزای خیانتشان را در هر دو جهان خواهند دید.
فکر کنم یه خبرایی هست
منم میگم اعلام برائت چی چیه؟ ما نیومدیم 9 دی که اقایونو بفرستید حصر سونا و جکوزی، باید اعدامشون کنید، چون دونفر که قمه میکشن و فقط تهدید می کننو اعدام کردید، بعد اینا رو فقط حصر عشق و حال می کنید؟
بی ادعا
دمت گرم.
جمال
United Kingdom
بله درست است . باید به صراحت گفت که شما آقای اژه ای حق نداری بجای این مردم تصمیم بگیری وبا یگ کلمه توبه کارهای اینها را توجیه کنی .
مشکوکم
دقیقا! هی میگن توبه. اولا که اونا پست تر از اینن که توبه کنن. ولی بعضی مسوولینم انگار. دلشون میخواد زمینه چینی کنن که اینا از حصر دربیان!!! ملت بیاین حواسمونو جمع کنیم سرمونو شیره نمالن..
آزادی یا تغییر در حال سران فتنه قضیه تف سربالاس.
بی ادعا
آقای مسوول!!! توبه کنن این همه .... که زدن مخصوصا به عقاید و عاشورای مردم پاک میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بابا عادل!
Iran, Islamic Republic of
توبه گرگ مرگ است
جالبه شورش کن خیانت بکن قتل انجام بده/ با یه معذرت خواهی همه چیز حله. ماهم میتونیم هرجنایتی بکنیم بعد معذرت خواهی کنیم/ یا این مختص مسئولینه. این از عدالته؟
Iran, Islamic Republic of
...توبه یهنی چی !!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟فتنه گر منافق اعدام باید گردد.
شهروندایرانی
کی جرات اینکارو داره؟! اینها ازترسشون محاکمشون هم نمیکنندچه برسه به مجازات! شماهم چه انتظاراتی دارینا!اینا فقط دنبال یک بهانه میگردندتا اونارو ول کنند.بهانه هم که پیدانمیشه!!
عجب قضاوت عادلانه ای !!!! قتل قاتلان مفسد و محارب ، با توبه خالی حل میشود.
رسول
مردم جواب حرفهای تکراری شما ها را 24 خرداد دادند دیگر حنایتان رنگ ندارد
Iran, Islamic Republic of
کشتین خودتونو با 24 خردادتون...
سید علیرضا
آقای اژه ای توبه از چی بکنند چرا یکسری که در ایجاد این قايله نقش داشتند آزاد هستند.
مسعود
بله کاملا درست گفتن آقای اژه ای.اما اینو هم میدونن و میدونم و میدونین که توبه گرگ مرگه.والا امثال این فتنه گران و شیاطین همان تبت یدا ابی لهب و تب هستند.ولی بازم درب توبه به روی تمام ابولهبان باز است
فتوحی
United States
اگر بر طبق گفته ایشان ظلم، خیانت و حتی جنایت رخ داده است پش چرا رهبران شناخته شده این فتنه ها محاکمه نگشته اند و منظور از "شرایط" چیست؟ مگر در شرایط بدی هستند؟ مگر خورد و خوراک، راحتی، مهمانی ها، رفت و آمد های جاسوسان و عاملان خارجی شان مختل گشته؟
نوبخت ازقائمشهر
درخواست عفووتوبه مال موقعیکه جرمشون درداداگاه رسما تاییدشه،شما که قاضی هستی بهتر ازما میدانی که نباید بدون محاکمه حتی با سند اثبات شده! حکمی صادرکرد....نمیدانم چرا درکشور جرات محاکمه این افراد نیست؟
توبه چیه باید محاکمه شوند
Iran, Islamic Republic of
حتما هم توبه اینا رو تو باید بپذیری نعوذا باالله
درود بر اژه ای که در برابر فتنه گران ایستادگی می کنه
Iran, Islamic Republic of
وقتی توبه کردند تازه باید محاکمه بشن...
یک شهروند
Iran, Islamic Republic of
آقای اژه ای کاشکی فتنه گران اقتصادی راکه خون مردم را تو شیشه کردند هم توحصر نگه میداشتید تا ما مردم ندار که سبد کالا هم گیر ما نیامده حداقل از دست اینها راحت میشدیم
حمید
باش تا صبح دولتت بدمد آقای دادستان !!!
توبه فقط نزد خداست وبس....
اقاي دادستان مگر نمي داني توبه گرگ مرگ است.
....
Iran, Islamic Republic of
تکبیر
جان نثار روح الله
جناب آقای محسنی اژه ای آیا فتنه گران قم تطهیرند که هیچگونه اقدامی نمی شود واحتیاج به توبه ندارند
توبه گرگه مرگه
با توبه کردن خدا از سر تقصیرات آنها خواهد گذشت جرم آنها خیلی عظیم است خون بی گناه ضرر به بیت المال حق الناس و ....
Iran, Islamic Republic of
من اصلاح طلب روزی 10 بار به درگاه خداوند توبه میکنم.
چطور سران فتنه باید توبه کنند ولی احمدی نژاد میشه بزرگترین خطر عالم و جهان؟! چرا جناب اژه ای داره به جای مردم تصمیم میگیره؟
مرگ بر سران فتنه
توبه هم کنند باید به سزای اعمالشان برسند
توبه کنند چی می شه اون وقت؟
آقای اژه ای هروقت برخورد کردید بیایید مصاحبه کنید لطفا. تمام حرفاتون تکراری شده
سیدمجمد علی یسادت از آبادان
United States
از آقازاده مهدی خان هاشمی چه خبر حاج آقا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
روحانی لامچکریم!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اولا"‌ توبه گرگ مرگ است ثانيا" گيريم كه توبه كنند آيا از گناه و جرمشان چيزي كم مي شود ؟ آنهايي كه بواسطه خيانت و و خباثت اينها فرزندانشان را از دست داده اند و يا زندگيشان تباه شده گذشت خواهد كرد ‌؟
چرا قوه قضاييه اينقدر لي لي به لالاي اينها ميگذارد و مماشات مي كند اگر امام بود با اينها كه سينه چاك امريكا و انگليس و اسراييل هستند چگونه برخورد مي كرد ؟
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
.... دلت نمي خواد اينها محاكمه بشوند....