چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۲
۵

ایران‌بایدآزمایش موشک‌‌بالستیک رامتوقف کند

سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب: 343341
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران بر اساس طرح اقدام مشترک که در ژنو مورد تایید طرفین قرار گرفت، می‌بایست مسئله موشک‌های بالستیک را نیز پاسخ گفته و آن را حل کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، "برنادت میهن" سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز گذشته (دوشنبه) در مصاحبه خود با پایگاه خبری "واشنگتن‌فری بیکن" مدعی شد که ایران بر اساس طرح اقدام مشترک که در ژنو مورد تایید طرفین قرار گرفت، می‌بایست مسئله موشک‌های بالستیک را نیز پاسخ گفته و آن را حل کند.

وی گفت: بر اساس طرح اقدام مشترک، ایران باید مسائل مطرح شده در قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل درباره برنامه هسته‌ای خود را قبل از رسیدن به راه‌حل جامع حل و فصل کند.

میهن همچنین در ادامه افزود: قطعنامه 1929  سازمان ملل در میان دیگر قطعنامه‌های شورای امنیت تمام فعالیتهای مربوط به موشکهای بالستیک قادر به حمل سلاح های هسته‌ای از جمله آزمایش پرتاب این موشک‌ها را ممنوع کرده است.

این در حالی است که سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به این مواضع اعلام کرد که بحث توان موشکی جزء خط قرمزهای ایران محسوب می‌شود و تهران اجازه صحبت درباره این امور در مذاکرات هسته‌ای آتی را نخواهد داد.

بنا براین گزارش، هفته گذشته "وندی شرمن" معاون وزیر خارجه آمریکا و مذاکره کننده ارشد این کشور در طول نشستی در کنگره اعتراف کرد که ایران می‌تواند فعالیت‌های مربوط به موشک‌های بالستیک خود را تحت توافق هسته‌ای موقت در ژنو به مدت حدود شش ماه ادامه دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بنازم به این دولت تدبیر و امید چنان با تدبیر جلو رفتند که تا چند روز دیگر حق نفس کشیدن هم از مردم ایران گرفته خواهد شد پاک نا امیدمان کردید آفای روحانی با این امتیازات کیلویی دادن به آمریکا بیا اینم نتیجش
ماهم گفتیم چشم!
آقای رئیس جمهور باتدبیر غنی سازی را تعطیل نکن به بازدهی که برسد هزاران برابر بیشتر از این دست دراز کردن جلوی آمریکا سوددهی خواهد داشت فقط چندتا کشور از جمله ایران هستند که به این فناوری مهم دست پیدا کرده اند تدبیر یعنی تحمل یکی دو سال دیگر سختی و بعد برداشت و نه یکی دو سال آسایش و دست دراز کردن و بعد نابودی علم روز و پرسودی که در دنیا حرف اول رو میزنه مگر ما تا چند سال دیگر میتوانید به سوخت های فسیلی تکیه کنیم و بفروشیم؟ تا که باید دارو هایی که وابسته به انرژی هسته ای است را از خارج با درماندگی و التماس و و قیمت چندبرابر وارد کنیم؟
با این تدبیر کشور تحقیر شده.
Iran, Islamic Republic of
اگرجواب اين امريكاي جنايت كارراندهيد قول ميدهم اجازه توليدگندم وجورانيزازمردم بگيرند مسئولين ديپلماسي بايد شجاع مدير وبا تقواباشند تاجلوي اين ياوگوئيهاي سران گستاخ يانكي گرفته شود .