شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 Jun 2024
 
۰
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

امکان اجرای متروی‌گلبهار با فاینانس‌خارجی

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب: 342713
معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی بر استفاده از فاینانس‌ خارجی و صدور مجوز اولیه استفاده از این روش در اجرای مترو گلبهار تأکید کرد و گفت: لازمه تحقق این عمل، گرفتن مجوز ترک تشریفات از دولت است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، معاون امور پارلمانی وزیر راه و شهرسازی، معاون شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید کشور، نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی ظهر امروز از آخرین تحولات انجام شده در ساخت پروژه مترو گلبهار-مشهد دیدار کردند.

علیرضا محفوظی، معاون امور پارلمانی وزیر راه و شهرسازی در این بازدید در جمع مدیران شرکت عمران گلبهار و مسئولان اجرایی این پروژه گفت: برای حل مشکلات موجود بر سر راه تامین منابع مالی این طرح عظیم ملی باید شرایط لازم برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به عنوان شرکای طرح ایجاد شود و در این راه، وزارت راه و شهرسازی آماده هرگونه همکاری با مجریان طرح است.

وی با اشاره به جلوتر بودن پروژه مترو گلبهار-مشهد نسبت به سایر پروژه‌های مشابه، بر استفاده از فاینانس‌های خارجی و صدور مجوز اولیه استفاده از این روش کسب منابع درآمدی تأکید کرد.

به گفته وی، لازمه تحقق این عمل، گرفتن مجوز ترک تشریفات از دولت است که در صورت درخواست شرکت عمران شهر جدید گلبهار از وزارت راه و شهرسازی مقدمات این کار اجرایی خواهد شد.

علیرضا رحمانی، معاون شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور نیز در این جمع طی سخنانی بر لزوم تسریع در عملیات اجرایی مترو گلبهار- مشهد تاکید کرد و افزود: در صورت محقق شدن امکان استفاده از فاینانس، این طرح نخستین خط قطار شهری کشور است که با استفاده از فاینانس تکمیل خواهد شد.

محمد دهقان نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم تکمیل این خط ریلی در کوتاه‌ترین زمان ممکن آمادگی خود را برای هرگونه همکاری لازم برای تحقق این هدف اعلام کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *